Avatar billede apj Nybegynder
11. december 2004 - 08:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyhedssystem til lille klan

eg har brug for:

1. et simpelt nyhedssystem der virker.

2. Samt et sted hvor det kan uploades.

Plz. henvis ikke til et eller andet sted hvor der er gratis php-kildekoder, fordi alt for ofte kan jeg alligevel ikke få det til at virke når det kommer op.

Hvis du vil være så venlig at bruge lidt tid på at uploade et eller andet nyhedssystem for mig et sted hvor jeg kan have det - så er der til gengæld en masse point og tak til dig :)

JEg skal nok selv lave al grafikken, teksten etc..

Det eneste er finde et simpelt nyhedssystem og uploade det.

PS. Når jeg svarer "go", må du gerne uploade det og sige "klar" asap :) - f.eks. må du gerne bruge whitehat.dk og gerne være  nyhedssystem 0.8 her:  http://schaefner.dk/?context=scripts

Med andre ord. Du behøver ikke at finde et system - du kan bare bruge Schaefner.

Så det jeg faktisk har brug for er en der kan uploade nyhedsystemet på whitehat.dk for mig.

:)
Avatar billede detox Nybegynder
11. december 2004 - 11:40 #1
Det ser ellers utroligt enkelt ud, hvis du læser readme filen og følger de få anvisninger. Så kunne du jo spørge her, hvis det volder problemer.
Avatar billede jm0 Nybegynder
11. december 2004 - 11:40 #2
Jeg biksede lige hurtigt et sammen til dig ;)

http://kawsper.dyndns.dk/bmxmedia/exp/nyhed.php
Avatar billede jm0 Nybegynder
11. december 2004 - 11:46 #3
og hvis du/eller andre skal bruge kildekoden, så er i velkomne til at downloade den her..

http://kawsper.dyndns.dk/bmxmedia/exp/
Avatar billede apj Nybegynder
11. december 2004 - 12:34 #4
det ser ellers godt ud jmo... det skal bare vaere saadan at jeg selv kan styre det lidt mere.

Der skal vaere noget admin paa saa alle og enhver ikke kan skrive. Den schaefner har er perfekt.
Avatar billede apj Nybegynder
11. december 2004 - 12:39 #5
Avatar billede neocron Nybegynder
11. december 2004 - 12:45 #6
Jeg kan lave et til dig med administration af nyheder og tilføjelser osv, hvis det var noget?
Avatar billede neocron Nybegynder
11. december 2004 - 18:23 #7
Jeg kan også sagtens fixe schaefners til dig, hvis det er - prøver lige at kigge på det!
Avatar billede neocron Nybegynder
11. december 2004 - 18:52 #8
http://www.webdruid.dk/schaefner/

Her kan du se min udgave af schaefner's udmærkede news-script.
Jeg prøver nu at guide dig igennem den nemme opsætning:

Først downloader du hele skidtet fra schaefners hjemmeside og unzipper det hele ud til en tom mappe. Når det er gjort finder du mappen.

Åben din PHPMyAdmin. Hvis det er samme version som min (2.6.0-pl2), så er du 100% sikker på at vi gør det samme.

Åben filen "table.sql" i mappen, du har unzippet news-systemet til. Kopier det hele.
Helt ude til venstre står din databases navn i sort. F.eks. "min_database (0)". Det lille 0 betyder at der er 0 tabeller i din database. Tryk på dette tekst-link.

Nu vil du se at en større menu har åbnet sig til højre. Der er nogle "faneblade" i toppen - nr. 2 fra venstre har påskriften "SQL" - klik på den.

Kopier hele teksten fra "table.sql" ind i "Kør SQL-forespørgsel(er) på database..." og tryk Udfør. (Du kan også bruge funktionen nedenunder, som egentlig er ret selvforklarende).

Når det er gjort, er du færdig i PHPMyAdmin. Luk det, og gå tilbage til mappen hvor du unzippede og find filen "inc.config.php" og åben den.

Her er nogle småting, der skal ændres. Jeg har været inde på Whitehat og kigge lidt i deres forum, og jeg har fundet ud af følgende - så håber det passer!:

host = localhost
user = dit brugernavn
pass = dit password
database = kan aflæses i PHPMyAdmin

Med disse informationer udfylder du følgende 4 linier:

$cfg['mysql']['host']    = 'localhost'; // denne burde stemme iflg. whitehat forums
$cfg['mysql']['username'] = 'dit brugernavn her';
$cfg['mysql']['password'] = 'dit password her';
$cfg['mysql']['database'] = 'din database her';

Bagefter er det tid til at vælge et brugernavn og adgangskode - dette skal du bruge til at administrere news-systemet med. Standard brugernavn/kodeord er abc/abc, så det bør du nok ændre :)

$cfg['admin']['username'] = 'abc'; // admin-brugernavn (standard: abc)
$cfg['admin']['password'] = 'abc'; // admin-kodeord (standard: abc)

Og så burde det egentlig køre.
Lad mig endelig høre, hvis du kører fast i noget eller jeg har glemt noget :)
Avatar billede apj Nybegynder
13. december 2004 - 01:26 #9
Lige et spg.

aabn  PHPMyAdmin siger du. Hvor faar jeg fat i den?
Avatar billede neocron Nybegynder
13. december 2004 - 16:30 #10
Den skulle gerne findes på:
http://phpmyadmin.whitehat.dk/
Avatar billede jm0 Nybegynder
15. december 2004 - 16:38 #11
apj: "Der skal vaere noget admin paa".. hmhm.. inden du stiller spørgsmål herinde, vil du så ikke skrive sådan noget fra starten!?
Avatar billede jm0 Nybegynder
15. december 2004 - 16:39 #12
Godt råd.. Lær selv at programmere php, det er det nemmeste i verden!
Avatar billede apj Nybegynder
18. august 2005 - 07:57 #13
ll