Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. december 2004 - 18:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ingen forbindelse til internettet!

Hejsa, nu har jeg simpelthen fået et problem... eller det vil sige mig far har et problem han så ar vidergivet til mig :D

De har lige fået en splinterny Dell PC ind ad døren, men de kan bare ikke komme på nettet! De bruger et Motorola kabelmodem med TDC bredbånd (det der antennestiks halløj)

Der er hverken mangel på drivere eller protokoller, IPén bliver hentet automatisk som den skal og alle LAN tingene er aktiveret. I starten var der slet ikke "hul" igennem, men efter lidt bøvlen fik vi det lille ikon frem i nederste højre hjørne hvor der stod at der er oprettet 100Mbit forbindelse (de der 2 computere der blinker blåt)

MEN!! Internettet virker stadig ikke, når man klikker på Internet Explorer kommer der ingenting, han fortalte i telefonen om noget med at den siger at den ikke kan arbejde offline men jeg ved ikke helt hvad det er da jeg ikke selv så det!

Det skal forresten lige siges at internettet virkede ganske glimrende på deres gamle K6-2 med Windows 2000

Deres nye PC er en Dell af en slags med 2.8GHz P4 (533FSB) 512 DDR Ram osv... det er højst sandsynligt ikke den der giver bøvl... De kører forresten også Windows XP Home

Håber nogen kan hjælpe... for han ringer nemlig igen om lidt :P

MHV Mikkel
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. december 2004 - 18:48 #1
prøv at skrive cmd i kør, og derefter ipconfig, for at se om der er hul igennem.
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. december 2004 - 19:03 #2
Har i haft genstartet kabelmodemet efter den nye computer er sat til?
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. december 2004 - 19:34 #3
Ranglen ---> det var simpelthen bare det der skulle til... Perfekt, tusind tak for hjælpen!
Lægger du lige et svar?
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. december 2004 - 19:47 #4
Ok. Hvis du undrer dig, er det ikke et defekt modem, det er programmeret til at fungere sådan :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. december 2004 - 19:51 #5
fnis..O)
Avatar billede ranglen Nybegynder
14. december 2004 - 19:47 #6
ok