Avatar billede borrisholt Novice
10. december 2004 - 16:40 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Borrisholt takker af.

Hej Alle.

Efter gennem længere tid kun at have været periferisk tilsstede her på eksperten har jeg nu besluttet at afmelde mit abbonoment på Delphi tråden, som var den sidste jeg abbonerede på, og dermed takke af på eksperten.

Alle dem jeg startede med at skrive sammen med her inde er også stoppet mere eller mindere :
"hermandsen", "ziron", "snowball", "pellelil", "delphi" og "martinlind". og hermed kan "borrisholt" føjes til listen.

Jeg har været med på Eksperten siden marts 1999, og jeg synes ikke lysten er der mere. Det er yderst begrænset hvad jeg lærer af at skrive her inde, for ikke at sige ingen ting. Ikke for at nedgøre nogen eller sitet generelt. Jeg synes blot der må andere til.

Endvidere vil jeg gerne benytte lejligehed til at gøre oprør i mod den drejning Eksperten har taget de sidste 2½ år : Folk gidder ikke slå op i hjælpen, eller lige køre sit problem gennem Google. 95% har end ikke set inde på Torry.net om der er noget de kan bruge. Det er i meget høj grad med til at jeg stopper.

Skulle der dukke noget intressant op vil jeg gerne notificeres. Men ikke om spørgmål om "hvordan kommer jeg i gang". Skulle der stadig være nogen der er i tvivl om hvordan "man kommer i gang"  : Så køb en bog forhelvede, og læs den ;o) Det gjore jeg ! Forstår du den ikke første gang er det et sikkert tegn på at det er den rigtigt bog man har købt ;o)

Lige et godt råd : Skulle der være nogen der tænker hvad får man etenlig ud af at ligge nummer 1 i Delphi gruppen i 4 år ? Tja ... Man får et navn der er vidt og bredt kendt. Jeg har flere gange været udsat for til en job samtale at blive spurgt : "Er du borrisholt inde fra Eksperten" hvilket jeg måtte bekræfte, senest her for 2 måneder siden. Dit viste sig at jeg havde hjulpet en af mine nye kollegaer med noget kryptering. Og også den anden vej rundt når jeg har stået for job smatalerne, er der nogen der har spurgt mig. Endvidere har det givet mig en bunke små jobs.

Så jo det giver penge at ligge nummer 1, men først efter lang tid.

Anyway jeg stopper her. Tak for 5 gode år.

Jens Borrisholt
Avatar billede chrillemat Nybegynder
10. december 2004 - 16:46 #1
YES!! Tak fordi du skred... Nu får vi det meget bedre uden dig..
Avatar billede peet-49 Novice
10. december 2004 - 16:53 #2
chrillemat>> med den omgangstone hører du bestemt ikke til her.
Avatar billede nca Juniormester
10. december 2004 - 16:57 #3
>>chrillemat
Det var dog et surt opstød. Var det virkelig nødvendigt?
>>Jens
Jeg vil gerne sige tak til dig for alle dine gode råd her på siten. Jeg synes det er helt i orden, at du stopper, når du ikke føler, at du får noget særligt ud af det. Jeg håber alligevel, at du har fornemmet at vi har været glade for dine råd.
Endnu en gang tak og held og lykke fremover.
Avatar billede snowball Novice
10. december 2004 - 17:23 #4
chrillemat: Hold venligst dine irrelevante kommentarer for dig selv - her tænker jeg også på f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/569807. Folk bliver lynhurtigt træt af sådan noget, og så får du slet ingen hjælp fra andre. Tænk venligst over det.

borrisholt: Jeg vil nu ikke påstå jeg er holdt med at bruge Eksperten, men jeg har rigtig nok ikke været så aktiv i Delphi kategorien her på det sidste ;) Jeg synes det er beklageligt at du holder på Eksperten, men kan på den anden side også sagtens forstå hvorfor du gør det. Du har hjulpet mange, inkl. mig selv, og det skal du have tak for. Jeg håber du stadig kommer på ICQ engang imellem så man stadig kan få lidt hjælp :)
Avatar billede borrisholt Novice
10. december 2004 - 17:26 #5
snowball>> Jeg bruger sjælden ICQ. Efterhånden mere Messenger.
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. december 2004 - 17:28 #6
Også tak for denne gang her fra JB.

Jeg håber jeg kan blive en værdig efterfølger :)
Avatar billede snowball Novice
10. december 2004 - 17:29 #7
borrisholt: Messenger er skam også fint nok. Hvis du ikke bruger din normale email til Messenger, er du så ikke lige venlig at give mig en praj via ICQ? ;)
Avatar billede dkn Nybegynder
10. december 2004 - 17:52 #8
Trist nok, men kan godt forstå din begrundelse.

Jeg siger tak for den hjælpsomhed du altid har udvist hvis man har spurgt om noget over din mail.

Held og lykke fremover.
Avatar billede stone Forsker
10. december 2004 - 18:27 #9
jeg takker også borrisholt for sin tid her på eksperten, og for hans hjælp og engangement.

jeg forstår ikke chillemat's kommentar, men det er måske noget personligt - men meget upassende og direkte uforskammet (grovere formulering er ikke tilladt)ss
//stone
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2004 - 19:08 #10
Også en tak fra mig selvom jeg først er kommet til senere.

Der er kommet mange flere brugere på Eksperten. Og mange af de nye brugere
har ikke samme IT baggrund som tidligere. Kunsten at søge på google er
ofte at kende de rigtige ord at søge på. Og hvis man er en af de brugere som
har skærmen stående oven på "harddisken", så kender man ikke de ord. Det kan
man selvfølgelig begræde, men sådan er det altså, og man kan jo også mene
at det er positivt at de store masser kan få noget kvalificeret hjælp. Selvfølgelig
er der også en pæn gruppe af "hvorfor skulle jeg bruge tid på at sætte mig ind i
noget hvis jeg for værdiløse E point kan få en anden til at lave det for mig". De
kommer til at fylde godt i arbejdsløsheds statistikken i de næste årtier.

Så lyder det da interessant, hvis man kan få job via en god placering på E !  :-)
Avatar billede dl Nybegynder
10. december 2004 - 20:44 #11
JB> En skam at du holder op, du har jo altid været der. Men en tak skal du da have.
chrillemat>> Vi tager ALLE afstand fra din kommentar.

til arne_v >> hov hov, jeg har ikke skærmen ovenen på min harddisk, men jeg er sådan da newbie i delphi, og jeg kende alle de søde ord, der gør det hele meget sjovere. ;)

//dl

PS. En tak JB igen.
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. december 2004 - 20:52 #12
Ja helt død er jeg ikke, men indrømmer gerne at aktivitets niveauet er faldt meget i forhold til tidligere. Jeg ligesom mange andre kommer nok til at savne at se "Hest" i mange forskellige sammenhæng, men det er jo spillets regler. Held og lykke fremover og "keep in touch".
Avatar billede delphi Nybegynder
10. december 2004 - 23:45 #13
Hej Jens.

Som du rigtigt skriver, så har jeg været rimeligt inaktiv de seneste 1-2 år - men det skyldes nu nok mest at jeg har fået et andet arbejde, hvor der bare ikke rigtigt er tid til at være Delphi Ekspert.  Desuden programmere jeg rent faktisk mest i Clarion for tiden (desværre).  Jeg har dog altid modtaget de stillede spørgsmål - rent faktisk har jeg over 5000 delphi relaterede emails liggende i min Outlooks "Eksperten"-folder.  Jeg har dog svaret på en håndfuld spørgsmål her på det sidste - hvilket jeg umiddelbart har tænkt mig at blive ved med.  Der er sket meget med sitet side dengang - underlige begreber som Karma mv er dukket op.  Det væsentlige er dog stadig muligheden for at kunne få svar på spørgsmål- svar som alle andre også kan få gavn af.  Jeg vælger dog, som dig, at ignorere alle de alt for tåbelige messages - legesom åndspygmæer som chrillemat ovenfor.  Den slags ties bedst tildøde.

  Det var nu ellers tider den gang for en evighed siden - du du og jeg lå henholdsvis 2 og 1 på Delphi listen ;) Vi var til Eksperten fest her i Århus hvor du gav mig et lift, fordi min bil var stjålet og brændt af :(  Maden var lækker men der er for langt imellem pigerne…………

  Jeg kan iøvrigt også tilslutte mig din melding vedr. job interviews.  Jeg har siden jeg kom på eksperten engang i 99 skiftet job to gange.  Begge gange har jeg refereret til nogle af mine svar Eksperten og dermed haft gode emner at tale om til interviewet.  Helt tåbeligt har det ikke været, for jeg har da fåpet jobbet i begge tilfælde.

Jeg håber ikke at du helt holder op med at lade høre fra dig. Vi kunne jo evt. udveksle vore messenger tags. Messenger går fint igennem vores firewall på arbejdet.
Avatar billede kammeyer Nybegynder
11. december 2004 - 05:41 #14
Jeg vil sige tak for din tilstedeværelse på sitet ! Hvad du har givet har jeg taget til mig. Jeg håber dog at du en dag kommer tilbage med fornyet lyst og kræfter.

Hold dig munter :)
Avatar billede borrisholt Novice
13. december 2004 - 08:21 #15
Uha .. Det var dog mang gode positive folk, og en enkelt som vist bare er sur. Jeg tror aldring jeg har skrevet noget i hans indlæg .. men hvad skidt.

Jeg bruger messenger, på min almindelige email adresse. Og i er velkommen på listen.

Lidt om mig :
  Jeg har netop skiftet job. Jeg arbejder nu for IT - Gruppen. pt. går messenger ikke gennem firewalen, men det det kommer snart. Måske jeg kan lokke snowball og pellelil over på messenger ? Skulle det intressere nogen (Pelle od Niels Peter fx.  ?) så har jeg solgt min lejlighed på Amager og flyttet til svergie i det nye år. Hey så bliver min bli stører end din Pelle ! Na na na na na !!! Jeg beholder mit mobilnummer, og nej jeg køber IKKE borrisholt.se af den grund ;o) Måske Hest.se ?

At jeg stopper på eksperten, har også noget at gøre med jeg har fået nyt job, samtidig med jeg ikke synes jeg har gejsten mere.
Avatar billede hrc Mester
13. december 2004 - 13:24 #16
Held og lykke fremover. I øvrigt synes jeg chrillemat burde ... tjaa ... smutte tilbage til kravlegården og komme tilbage når han er blevet mere moden.
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. december 2004 - 15:34 #17
Hejsa BorrisHolt,

Ja, jeg bruger ogsaa meget mindre tid herinde paa eksperten. Men mange 1000 Tak for dine mange gode raad og taalmodighed. Takket vaeret dig er jeg blevet meget bedere til Delphi. Og programmering generalt! You are the daddy!

God vind i fremtiden!
ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. december 2004 - 15:40 #18
Hi hi.. maaske som en afsluttende spoergsmaal fra mig kunne du maaske se paa lidt paa denne traad. http://www.eksperten.dk/spm/569770 Det er absolut en ekspert opgave, for jeg har ledt nettet igennem, og har svaert ved at finde svaret! Der staar heller ikke noget om det i min Delphi DirectX bog!

Desuden har det ikke noget med grafik at goere (Direkte) saa du skulle havde en vaerdig chance for at hjaelpe! He he...
Avatar billede borrisholt Novice
13. december 2004 - 15:56 #19
ZeroHero>> Da kan da komme på min msn ?
Avatar billede borrisholt Novice
14. december 2004 - 15:24 #20
Pyyh ... Man bliver helt rørt over alle de mennesker der kommer til at savne min tilstædeværelse. Som jeg vilst lod forstå, vil jeg nok dukke op, skulle nogen have brug for lidt hjælp til et specielt spørgsmål, lidt alla det zerohero kom med. Det må vi jo hellere hjælpe manden med. ;o)

Og ellers har jeg jo fået de fleste, dog ikke zerohero, på msn. Så helt forsvunden er jeg ikke.

Jens B
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. december 2004 - 11:39 #21
Hejsa Jens, jeg sidder paa universitetet pt. men smutter tilbage til Danmark paa mandag saa vil jeg lige sende dig en mail med min msn adresse... ses og glaedelig jul og godt nytaar til alle!