Avatar billede meynard Nybegynder
09. december 2004 - 21:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ram parity error

Kære eksperter,
Har et pc problem: når jeg booter får jeg fejlmeddelser (beep codes), jeg får 3 beep koder hvilket er parity error (ami bios). Jeg har testet mine ram med memtest86 og Microsofts ramtester, de kan ikke finde noget. Når jeg kobler alle usb enheder fra (printer//modem//webcam//headset) får jeg ingen fejlkoder. Når jeg kun tilslutter 2 usb enheder får jeg kun 2 fejl beep. Jeg håber nogle her kan guide mig lidt med hensyn til fejlfinding/diagnosticering og mulige løsningsforslag, og endelig: kan jeg "ødelægge" noget ? Har haft flere "internal kernal error" fejlmeddelser fra windows xp, men det (som jeg har kunet læse mig frem til) hænger sammen med parity error problemerne
:)
pc'er: mon:asusp4p800 de luxe//ram: samsung 512 MB (2 x 256 blokke)//hd: maxtor diamond 9 120 GB sata//gfx: radeon 9800 pro//modem: sagem //printer: hp 1500l // headset: plantroncics dsp 400 // webcam: creative nfx
Avatar billede meynard Nybegynder
13. december 2004 - 12:12 #1
Er der ingen bud ? :)
Avatar billede meynard Nybegynder
14. december 2004 - 18:43 #2
Jamen har så selv løst det...En bios opgradering  afhjalp problemet, og hvor er det dejligt at have ASUS MOB :) jeg mener opdatering via nettet og ikke al det diskette rod som før i tiden - NICE -
Avatar billede meynard Nybegynder
19. december 2004 - 19:05 #3
Jamen hermed lukkes tråden :)