Avatar billede jacob9001 Nybegynder
09. december 2004 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Efter geninstallering: Hvorfor kører mine programmer ikke?

Hej eksperter.

Jeg har netop geninstalleret XP, pga. et genstartsproblem som nu er løst. (Se evt. mit sidst oprettede spørgsmål...)
Jeg kørte XP CD, og valgte at overskrive den eksisterende partition. (Jeg havde kun én, nemlig c:)

Efter reinstallering er mine dokumenter og programmer stadig på disken, men de er blevet lagt et "forkert" sted.

Der er nemlig oprettet en helt spritny "mine dokumenter" -mappe, som computeren nu synes skal være standard. Men jeg vil have den til at bruge den tidligere mappe som standard.

Og dertil: Alle de programmer jeg havde installeret manuelt, er som sagt staadig på computeren, men de er ikke at finde i Startmenuen, og de findes heller ikke i Kontrolpanel --> tilføj/fjern programmer.

Spørgsmålene er derfor:
Hvordan forklarer jeg min computer at den skal bruge den "gamle" dokumentmappe?
Og hvordan får jeg den til at forstå at der er en masse programmer som den ikke har opdaget?

Jeg har hentet diverse opdateringer på Windows Update, bl.a. Service Pack 2.

Mange tak på forhånd til de der kan hjælpe mig. :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 11:33 #1
Hvordan forklarer jeg min computer at den skal bruge den "gamle" dokumentmappe? >> Højreklik på "My documents" mappen, og vælg Properties.

Her kan du vælge placeringen af dine dokumenter (find den gamle sti...)

Og hvordan får jeg den til at forstå at der er en masse programmer som den ikke har opdaget? >>

Når du geninstallere Windows, så er det jo en ren installation. Altså kender den intet til hvad der har været installeret tidligere.
Der er kun 1 måde at løse det på, og det er at geninstallere alle programmerne.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. december 2004 - 11:34 #2
Du har ikke lavet en "repair" installation, men en ny installation. Du har dermed mistet alle indstillinger for programmer mv. Dette kan IKKE reddes.

Mit forslag er, at du rydder helt op, dvs. du tager en backup af dine data, installerer XP igen og vælger at formattere dit C-drev. Herefter installerer du alle dine programmer igen og restorer dine data.

Alternativet er, at du installerer alle dine programmer igen og flytter dine data over i den nye "dokumenter" mappe. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen problemer i det, da "programmerne" pt. kun er filer på harddisken, men jeg kan ikke udelukke, at det giver problemer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. december 2004 - 11:43 #3
DK version:
Skrivebord: [Dokumenter] HjMussetast [Egenskaber][Flyt] Vælg et andet passende drev/HD - følg guiden...
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
09. december 2004 - 12:23 #4
OK, det var jo relativt simpelt. Tak for jeres hjælpsomhed.
Jeg vil gerne dele pointene mellem phatlasse og jpvj.
-majsmarken gav den samme løsning som phatlasse, så derfor fordelingen...

Dokumentmappen var jo intet problem, og jeg vælger at geninstallere programmerne, fremfor at starte helt forfra.

Så phatlasse, hvis du lige giver et svar så du kan få dine points.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. december 2004 - 12:37 #5
Fint nok - Go' jul osv...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 13:49 #6
svar :-)