Avatar billede karstenv Nybegynder
09. december 2004 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af password i Notes og Inotes

Hej

Jeg vil hører om der findes en app eller funktion i Domino 6.5.3, hvor vi kan synkronisere password som bruges i en's ID fil og ens internetpassword som bruges i Inotes klienten?
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 11:29 #1
Avatar billede karstenv Nybegynder
09. december 2004 - 12:53 #2
Er der ikke noget i Domino?
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 12:57 #3
ikke noget jeg kender, men er svar skyldig....
Avatar billede karstenv Nybegynder
09. december 2004 - 13:30 #4
Der er en mulighed i Domino 6.5x det er under oprettlsen af brugeren eller ved en recertifisering af dem, der kan man slå det til. Men info i adminhjælp basen er lidt "tynd" og så ved jeg ved at læse "spine's" besvarelse at der er "delay" på den synkronisering, men der står intet om hvor lang tid vi taler om.

Nå men spine du får points'ne tak for det hutige svar jeg har allerede eftlyst info fra dem men ved du tilfældigvis om der er en reseller i DK?
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 13:55 #5
naahh såvidt jeg ved køber man direkte igennem dem...
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2004 - 15:01 #6
Kan det tænkes at det er AdminP som står for at lægge værdien ind i NAB?
I så fald kan der udføres "Tell AdminP process all" for at får det udført omgående.
Avatar billede karstenv Nybegynder
09. december 2004 - 15:14 #7
Du har sikkert ret jogii, men process all er lige i overkanten nok lidt federe hvis det var muligt at "process" den task som sync'er passwords alene, en anden ting er hvilken vej er der tale om kan der kun sync'es en vej? eks. fra ID fil til Internet password eller kan det foregå begge veje?
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2004 - 16:26 #8
Jeg mener ikke det er muligt og i teorien kan være MEGET svær. Du skal tænke på at ID-filen ikke indeholder pw men blot er krypteret med pw som nøgle. Så man er her ude i en Catch-22 situation, hvor du ikke kan komme i kontakt med serveren (som via crypterede AdminP dokumenter indeholder ny pw info, medmindre du har den gamle adgangskode.
Det kunne tænkes at Lotus har tænkt på noget af det her i forbindelse med DWA (iNotes), hvor man kan uploade sin ID-fil til postkassen så kan har adgang til fuld Notes-kryptering o.l.