Avatar billede zeion Nybegynder
08. december 2004 - 22:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kort puls i 2 sek ved poweron byggesæt

Dette er min mail til brinck, men håbede måske på et svar her i aften. Men nogle der har en go ide til hvordan dette kan bygges. og hvilke komponeter man skal bruge.

hejsa

Jeg har et spørgsmål vedr. et byggesæt

Jeg har trukket ledninger ud af den bærbare, så når disse kortsluttes,
tændes pc'en.

Sættet skal aktivere et relæ, som er tændt (skaber forbindelse) i maks
2 sekunder, men spændingen til selve byggesættet vil være konstant,
men skal kun tænde relæet een gang!

Grunden til, at relæet kun skal tænde een gang er, at computeren ikke
må slukke igen.. Det skal lige siges at denne anordning senere skal
monteres i bil, og bliver tilsluttet tændingens + ledning.
Kan du hjælpe med enten at konstruere et print til dette formål, eller
er der i forvejen et der kan være mig behjælpelig??

(Jeg har vedlagt en ill. til teksten for nemhedens skyld.)

På Forhånd Tak

Lasse Kofoed

http://lasses.aud.dk/Illustration.JPG
Avatar billede wolfborn Nybegynder
09. december 2004 - 18:53 #1
Skal byggesættet være tændt hele tiden eller kun når du tænder for computeren?
Avatar billede zeion Nybegynder
26. juni 2006 - 12:57 #2
Svar