Avatar billede greenstreet Nybegynder
08. december 2004 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til upload

Hej
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Sony P100 digitalkamera, - men jeg synes softwaren til upload er dårlig. Nogen der kender til nogle gode programmer desangående?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. december 2004 - 20:39 #1
FTP er lavet til fil upload. Kræver en ftp server og også helst en ftp klient
Avatar billede greenstreet Nybegynder
08. december 2004 - 20:54 #2
Ok - men jeg mener nu et program der kan hente billederne fra kamera til min computer! Undskyld mit forvirrede spørgsmål
Avatar billede cardy Nybegynder
09. december 2004 - 01:25 #3
Jeg har selv valgt at bruge en kortlæser (cardreader) til at sætte i usb-porten - jeg går udfra at dit kamera benytter memory stik. Den koster ca. 120 - 200 kr. og så kan den ofte læse op til 10 forskellige kort.
Hvis du ikke kender systemet går det kort ud på at man sætter sit memory stik ind i en holder der via usb er forbundet til computeren - du kan så på PC'eren læse korte som var det et almindeligt drev f.eks. a: - og derfra flytte billederen til pc-er.
Det er hurtigt og efektivt. HUSK at det skal fungere sammen med din windows-version og hastigheden på din ubs-port.
Det er vel ikke så heldigt at din computer har indbygget kortlæser?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
09. december 2004 - 01:33 #4
Hvis du bruger win XP behøver du ikke bruge programmet. du plugger simpelthen kameraet i USB porten og venter til driveren er installeret. Derefter vil der fremkomme et drev der hedder noget med sony p100 og ligger filerne under folderen DISCM (kan være stavet anderledes) Håber du finder ud af det
Avatar billede greenstreet Nybegynder
09. december 2004 - 08:48 #5
Hej
Tak for svarene - dem kan jeg bruge. Jeg kom til at kludre i det mht. pointfordeling. Kan jeg lave det om?
Avatar billede cardy Nybegynder
09. december 2004 - 14:16 #6
Jeg vil gerne afgive mine point til roadrunner38 - jeg ved bare ikke hvordan man gør.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
09. december 2004 - 17:49 #7
Det er ligemget jeg behøver ikke point så længe det er ordnet er jeg tilfreds