Avatar billede ffanno Nybegynder
08. december 2004 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

kabinet til bundkort.

jeg sidder med et nyt kabinet og nyt bundkort.. ved bare ikke hvor ledningerne fra kabinetet skal sidde i bundkortet.

der er 7 ledninger

på ledningerne står :
______
EAR R
______
EAR L
______
GND
______
MIC IN
______
MIC-VCC
______
SPEAKER
______
POWER SW
______
RESET SW
______
GND
USB +
USB -
VCC
1.GND
______
GND
USB +
USB -
VCC
______
H.D.D LED
______

hvis i ved hvor de skal sidde så sig til :)
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
08. december 2004 - 20:00 #1
der er kun en vej: læs brugsanvisningen

der står ofte på bundkortet hvor de skal sidde, men læs brugsanvisningen

de koder der står på ledningerne står også ved de stikben de skal side på (spm regel da), men læs brugsanvisningen.

gor der helt snot i det så spørg igen så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig yderligere.

Hvad er det for et bundkort?
Avatar billede ffanno Nybegynder
08. december 2004 - 20:01 #2
jeg fik nemlig ikke nogle med :(
det er derfor jeg manger hjælp
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
08. december 2004 - 20:05 #3
hvor har du lige købt det bundkort....... du skal i hvert fald klage

hvad er det for et bundkort?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
08. december 2004 - 21:22 #4
Hejsa

GND
USB +
USB -
VCC
1.GND
______
GND
USB +
USB -
VCC
______
De to stik er til USB i fronten hvis kabinettet understøtter det - de stik kan ofte kun sidde på en måde og det er beskrevet i manualen til bundkortet.

EAR R
______
EAR L
______
GND
______
MIC IN
______
MIC-VCC

De er til mikrofon og lyd i fronten - de fleste bruger dem ikke, fordi ofte skal man ENTEN bruge dem i fronten eller dem bagi.

De fire andre stik skal sættes i bundkortet - det står i bundkortet hvor stikkene skal sidde.
Avatar billede hanmo Nybegynder
08. december 2004 - 23:08 #5
Hvis du ved hvilken model dit bundkort er, kan du gå ind på producentens hjemmeside og hente manualen, hvor der står hvilke stik der skal sidde hvor.
Avatar billede ffanno Nybegynder
08. december 2004 - 23:41 #6
Tak for hjælpen Hanmo, Egidiussen, Joergensenmartin. :)