Avatar billede jdavid Nybegynder
08. december 2004 - 14:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

flytte domæne fra egen DNS

hejsa.

Vi har et website som vi selv har hosted i et stykke tid. Nu hostes det hos et webhotel.
Problemet er at jeg får en DNS fejl når jeg prøver at komme ind på siden, da dns'en tror at det er vores egen webserver der stadig hoster siden. Jeg har slettet DNS recorden for den pågældende side og oprettet en ny med den nye ns og flushet DNS med ipconfig /flushdns på arbejdsmaskinerne i netværket.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede czar Nybegynder
08. december 2004 - 14:53 #1
slet alt fra den gamle dns..

vent på cachen udløber
Avatar billede jdavid Nybegynder
08. december 2004 - 14:54 #2
ok. Kan jeg ikke "force" den?
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. december 2004 - 14:56 #3
Jo du kan, men isoler først fejlen.

Hvilken DNS server kører i med?
Avatar billede jdavid Nybegynder
08. december 2004 - 15:06 #4
den der er indbygget i windows 2000 server
Avatar billede lap Nybegynder
08. december 2004 - 15:16 #5
windows 2000 må ikke svare for zonen hvori du har din web (f.eks. må dnsserveren ikke vide noget om xxx.dk, hvis serveren hedder www.xxx.dk).
Avatar billede jdavid Nybegynder
08. december 2004 - 15:33 #6
ok men jeg har slettet websitet fra webserveren og dns records fra dns serveren. Hvad mere (udover at vente) kan jeg gøre?
Avatar billede czar Nybegynder
08. december 2004 - 19:22 #7
intet
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2005 - 11:14 #8
Har du fundet en løsning?
Avatar billede jdavid Nybegynder
21. juli 2005 - 13:00 #9
Spørgsmålet lukkes