Avatar billede master-zalle Praktikant
08. december 2004 - 11:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er det lovligt at gøre således mht mails?

Er det lovlig som forhandler at sende mails ud til firmaer som en Forespørgsel om de er interesserede i at modtage tilbudsmail fra mit firma fremover?

Evt link hvor der står i lovgivningen.

på forhånd tak.
Avatar billede milo Nybegynder
08. december 2004 - 11:23 #1
Det er jeg ret sikker på at det ikke er.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 11:30 #2
Nej, det er ikke lovligt eftersom de ikke selv har accepteret at modtage mails fra dig.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
08. december 2004 - 11:31 #3
Nej, men du må gerne sende et brev til dem og spørge om de vil modtage e-mails.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
08. december 2004 - 11:34 #4
Avatar billede offenbach Nybegynder
08. december 2004 - 11:37 #5
"loven" er os! :-)Sålænge at mails ikke indeholder reklamer,
men kun fakts a la "XXX har sendt dig følgende ..." eller "Din e-mail adresse
er blevet indtastet ..." og så en kort beskrivelse - uden reklamer - om hvad
du modtager OG - og det er meget vigtigt - medmindre at modtageren accepterer
at modtage mere, så må der ikke sendes mere til adressen - og hvis man laver
"virus marketing" bør (læs: skal) det være muligt at sige at man ikke ønsker
at modtage mere - uden at skulle melde sig til!
Avatar billede master-zalle Praktikant
08. december 2004 - 12:10 #6
tak for svarene!