Avatar billede nordcore Nybegynder
08. december 2004 - 10:30 Der er 1 kommentar

Styring af services på remote maskine

Jeg har brug for at kunne starte/stoppe en service på en anden maskine.
Jeg har fungerende kode der kan starte/stoppe services på localhost vha. ServiceController, men den kan tilsyneladende kun styre andre maskiner under samme domaincontroller (eller noget i den stil) - Jeg har brug for at kunne styre en maskines services ved kun at angive brugernavn/password/domain samt ip eller hostname.

Så vidt jeg kan se kan impersonation kun bruges til at få koden til at køre under en anden account på samme maskine, og det vil ikke være praktisk at skulle oprette en speciel account på alle maskiner den skal tilgå - og måske heller ikke muligt, da HOST\User jo stadig vil variere fra maskine til maskine?

Er der en måde at 'logge på' de enkelte maskiner programmatisk, ligesom når man tilgår en delt mappe på dem, og kan indtaste brugernavn/pass?
Avatar billede landlordma Nybegynder
15. december 2004 - 02:07 #1