Avatar billede hanne-rk Nybegynder
07. december 2004 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lav mp3 filer fra CD

jeg skal have lavet en MP3 fil fra en CD

OG jeg skal derefter have klippet lidt i musikfilen, da jeg skal bruge omkvædet som ringetone til min 3mobil.

Kan man det, og hvilket program skal jeg bruge?
Avatar billede t0wer Nybegynder
07. december 2004 - 21:23 #1
Audiograbber (http://www.audiograbber.com-us.net/) er min personlige favorit.
Avatar billede zenze Nybegynder
07. december 2004 - 21:25 #2
Avatar billede t0wer Nybegynder
07. december 2004 - 21:29 #3
Jeg har aldrig selv beskæftiget mig med lydredigering, men måske kan du bladre denne liste igennem: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydeditore

Jeg glemte lige at få følgende med: For at kunne lave indholdet af en cd om til mp3-filer i ordentlig kvalitet (128 kbps i stedet for 56 kpbs) skal du sammen med Audiograbber installere denne encoder: "LAME MP3 DLL" som kan downloades fra samme side som Audiograbber selv.
Avatar billede zenze Nybegynder
07. december 2004 - 21:45 #4
Og så kan du ligeså godt tage BladeEnc's dll og lægge i den samme mappe.
Avatar billede c-holst Novice
08. december 2004 - 06:39 #5
Hvad med www.dbpoweramp.com til at rippe og convertere formater med.
og http://sourceforge.net/projects/audacity/ til at redigere filerne med. skulle være meget rost. begge programmer er freeware, og anbefales ofte i diverse fora.
Synes helt personligt, at de virker rigtigt godt
Avatar billede jtofte Nybegynder
13. december 2004 - 16:26 #6
du kan rippe cd'er med windows mediaplayer, der kan man også rippe til wma, og kører bitraten langt ned.