Avatar billede netmus Nybegynder
15. marts 2001 - 02:52 Der er 13 kommentarer

Internet i DOS.......

Hej Eksperter....

Er der ikke en mulighed til at få forbindelse til internettet i DOS??? i sådan et omfang at jeg kan bruge TCP/IP... Dette ville nemlig kunne få en dos server til at blive afviklet hurtigere.... Jeg har TDC NETEXPRESS hvis det har nogen betydning...

Netmus...
Avatar billede chruker Nybegynder
15. marts 2001 - 04:02 #1
Her er der et par sider hvor du sikkert kan finde noget brugbart - jeg skal selv prøve det på et tidspunkt.
http://www.kiarchive.ru/pub/msdos/tcpip/

Den her ved jeg ikke rigtig med...
http://www.bookcase.com/library/software/msdos.network.tcpip.html

Med Netexpresso skal du i hvert fald ikke bruge nogen dialup program, men du skal have en packet driver til dit netkort og så skal du have nogle applikationer til det som du vil lege med på Internettet.
Avatar billede netmus Nybegynder
15. marts 2001 - 08:17 #2
Min plan var at få en CS server op at køre så applikationen har jeg... Men kan du ikke fortælle mig det lidt mere detaljeret hvad jeg skal og hvor jeg finder en packet driver???????
Avatar billede wisen Nybegynder
15. marts 2001 - 09:07 #3
Prøv at kikke lidt her : http://www.nettamer.net/ De skriver \"no packet driver required\"...
Avatar billede wisen Nybegynder
15. marts 2001 - 09:08 #4
Dette er også et godt site : http://www.oldskool.org/~tvdog/internet.html
Avatar billede jasber Nybegynder
15. marts 2001 - 10:21 #5
Du skal ikke bruge en packet driver, men derimod en DOS NIDS2 driver, hvorpå du lægger MS/TCPIP (en TCPIP stack)- Det virker helt sikkert som det skal, og så er det bare op til din application at pludre løs på lan\'et :)

Kig på http://www.bootdisk.com

Avatar billede nomiz Nybegynder
15. marts 2001 - 10:22 #6
mmmjaeh, ping ip? hehe
Avatar billede jasber Nybegynder
16. marts 2001 - 16:51 #7
Netmus>> Fik du noget til at virke?
Avatar billede chruker Nybegynder
17. marts 2001 - 02:14 #8
Jeg elsker google. Jeg har siddet og leget lidt med den her. Det viste sig at jeg i min DOS installation havde en lille program på 9 KB som PCIPKT.COM. Den skulle jeg bare kører med en parametre og så virkede netkortet. Herefter kunne jeg bruge det SSHDOS som jeg fandt på et af min tidligere link.

Desværre ved jeg ikke hvor jeg har fået programmet fra, men en søgning på noget tekst fra programmet gav et direkte link til filen, som kan hentes her:
http://intranet.rosanski.de/Netzwerk/Longshine/PCI/LCS8034PTB%20V2/PKTDRV/

Hmm. efter jeg har tænkt mig lidt om fandt jeg selvfølgelig packet driveren på driver disketten til netkortet :-)

Jeg skulle starte driveren med C:\\PCIPKT 0x60
Avatar billede netmus Nybegynder
17. marts 2001 - 12:20 #9
Nej, det virker stadig ikke, inde på www.bootdisk.dk var der ikke nogle der understøttede ATM kort!

Mit kort er et SpeedStream 3010 fra TDC.!
Avatar billede chruker Nybegynder
17. marts 2001 - 13:23 #10
Jeg har prøvet at søge efter en DOS driver til sådan et kort men har desværre ikke kunne finde en. Det er muligt den findes, men jeg har ikke kunne finde en.
Avatar billede jasber Nybegynder
18. marts 2001 - 02:22 #11
Du finder desværre nok ikke en DOS driver til et ATM kort idet, den kræver så memory meget at der næppe er plads i den konventionelle del af memoryen (altså under 640 kb. DOS memory) - Har kun hørt om een, nemlig Olicoms 615x adapter, der er lavet en NDIS2 driver til, men den kræver Win 3.11 som minimum.
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 05:06 #12
netmus>> Måske skulle vi lukke dette spm. ;-)

/Jasber
Avatar billede jasber Nybegynder
14. august 2001 - 01:51 #13
netmus>> Måske skulle vi lukke dette spm.