Avatar billede michaelhf Nybegynder
07. december 2004 - 17:26 Der er 6 kommentarer

Ikon ved webþadresse

Hvordan kan jeg indsætte et logo/stykke grafik til venstre for hvor selve internetadressen står i browseren. Som default vises Internet Explorer logoet. Og er der nogle "konsekvenser" ved at gøre dette?
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. december 2004 - 17:30 #1
Det hedder et favicon (prøv Google). http://www.thesitewizard.com/archive/favicon.shtml skriver lidt om det.

Konsekvensen af et favicon er, at IE vil benytte ikonet ved oprettelse af bookmark til din side, mens FireFox vil vise det når man er på siden (også selvom denne ikke er et bookmark)
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. december 2004 - 17:31 #2
IE har vist aldrig understøttet det ret godt, men du opretter et 16x16x8-ikon (evt. favicon.com) og smider det i roden (www.domæner.dk/favicon.ico) - FireFox vil selv finde det - også uden <link>-tagget :P
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. december 2004 - 17:39 #3
Aah - favicon.com har pillet deres online-editor ned. Prøv IconEdit32 (http://www.onlythebestfreeware.com/program.asp?program_id=135) i stedet - det er også et ok program til formålet...

Dansk artikel: http://www.webcafe.dk/artikler/diverse/favicon/
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. februar 2005 - 06:57 #4
Kunne det bruges?
Avatar billede zulaff Nybegynder
21. november 2005 - 17:32 #5
Hvis du indsætter <link rel="shortcut icon" href="icon.ico" type="image/x-icon" /> i headeren i din kode, hvor icon.ico erstattes af navnet på det billede du ønsker at bruge. Jeg bruger et gratis program - imagicon - til at konvertere et almindeligt billede, til et icon (.ico i 32*32).
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. maj 2006 - 15:45 #6
Lukketid?