Avatar billede ubimin Nybegynder
07. december 2004 - 17:22 Der er 2 kommentarer

Åbne porte - hvorfor - 2 spg.

Har et underligt problem - hvis det er et problem.

Kører af og til sikkerhedstjek på www.symantec.com, i dag er
der to porte der er åbne:

Port 443 HTTP over TLS/SSL

og ICMP Ping

Hvorfor er de lige pludselig åbne.

Køre Zonealarm Pro.

Et andet spørgsmål som undre mig. Windows XPs firewall deaktiveres af sig selv. Har læst lidt frem til, at det kan være Zonealarm, men er ikke sikker. Kan man tvinge XP til altid at have den aktiveret?

Har netop kørt AD-aware og Spybot uden at der er fundet noget.

HJÆLP!
Avatar billede venom86 Nybegynder
08. december 2004 - 01:19 #1
Er ikke sikker med hensyn til dine porte. men din xp's (firewall) deaktiveres sikkert pga Zonelabs.
du kan gå ind i Sikkerhedscenter i kontrolpanel og ændre det du ønsker.
Men tvivler på du skal køre AD-aware og Spybot for at løse det her problem.
håber der var en hjælp.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. december 2004 - 17:03 #2
Disse to kan være åbne fordi du i mellemtiden har installeret SP2 til XP. XP bruger port 443 og ICMP ( der bl.a. er ping) til printer administration og deling af printere og filer over nettet. Som standard er port 443 og icmp åbent/tillat i XP firewall, og du kan ikke disable dem sådan uden videre