Avatar billede bagge187 Nybegynder
15. marts 2001 - 00:28 Der er 14 kommentarer

Problemer med AMD K7

I forbindelse med et andet spørgsmål og svar er jeg blevet overbevist om at mit systems forholdsvise langsome ydelse ikke kan tilskrives mit grafikkort.
Maskinen er en AMD Athlon K7 500MHZ på et EP-7KXA bundkort der er baseret på VIA KX133 AGP. Der er et Diamond Stealth 3 S540 grafikkort i med Savage 4 chipset. Harddisken er på 20GB og der er 192 ram i.
En af grundende til at jeg mistænker noget andet end mit grafikkort er at jeg fornyelig installerede 128 extra ram fra 64 til 192. Dette resulterede ikke i en mærkant forbedret ydelse. Så godt som alle spil er MEGET langt tid om at loaded og hakker også.
....hvad kan der være galt?
På forhånd tak
Avatar billede kurtj Nybegynder
15. marts 2001 - 00:31 #1
Har du sat den hurtigste klods i den første bank/row.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:34 #2
Avatar billede bagge187 Nybegynder
15. marts 2001 - 00:37 #3
Nej......
det skal dog siges at spillene også var meget langt tid om at loade før jeg satte ekstra ram i.
Avatar billede bagge187 Nybegynder
15. marts 2001 - 00:39 #4
Jeg har installeret de nyeste drivere fra Diamonds hjemmeside, DirectX 8 og AGP miniport driveren fra AMD der skulle hjælpe på grafikkortets ydelse.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. marts 2001 - 00:43 #5
har den altid være så langsom eller er det noget der er kommet langsomt hen ad vejen? hvis ja, kunne det være det var på tide med en geninstallation :)
Avatar billede bagge187 Nybegynder
15. marts 2001 - 00:47 #6
Den har altid været forholdsvis langsom men det er absolut ikke blevet bedre med tiden.
Avatar billede hapseren Nybegynder
15. marts 2001 - 01:03 #7
Hvad har du kørende af apps?

hvis du har mange programmer kørende i baggrunden (i din start/startup folder) bruger de jo naturligvis også tilsvarende mere ram og derved sytemrossourcer
Avatar billede bagge187 Nybegynder
15. marts 2001 - 01:19 #8
Jeg har Norton System Doctor og CrashGuard til at køre ved start samt InControl Desktop Manager fra Diamond Multimedia til mit grafikkort. Men spil som f.eks Hitman anbefaler at disse programmer afsluttes før man spiller for at få flere resourser fri, dette forbedre bare ikke ydelsen på mit system.
Avatar billede hapseren Nybegynder
15. marts 2001 - 02:08 #9
Okay, det lyder lidt suspekt.
Er det længe siden du har foretaget en clean install af dit OS? fordi det hjælper i de fleste tilfælde, prøv evt med en anden version end den du kører med nu. Jeg ved godt at mange mennesker tænker åhhh nejj, men det er altså ikke så slemt at geninstallere hele lortet en gang imellem.
Avatar billede jay Nybegynder
15. marts 2001 - 02:19 #10
som hapseren skriver kan du geninstallere dit OS. Hvis du har haft installeret mange programmer som du senere har slettet kan dette være en god idé da der kan ligge rester af gamle programmer og lave underlige ting.
Da jeg købte min computer for knp 1 år siden, havde forhandleren lagt Windows 98 ind på den og den kørte mildest talt forfærdeligt og var bl.a. meget lang tid om at loade spil.
Jeg formaterede den og geninstallerede Windows 98 og siden har jeg ikke haft de samme problemer.
Avatar billede jay Nybegynder
15. marts 2001 - 02:21 #11
Du kunne også prøve at defragmentere den
Avatar billede vuffe Nybegynder
15. marts 2001 - 09:28 #12
Ja en \"format c:\" hjælper meget.
Men der er noget jeg ikke forstår, og det er at du installerer AMD AGP-driver? dubruger da vel forhåbentlig VIA\'s 4in1 driver? ellers hent den her:
http://www.tweakup.dk/files/mobo/4in1429v(a).zip
Avatar billede bagge187 Nybegynder
16. marts 2001 - 20:41 #13
Jeg har også installeret VIA\'s 4in1 driver: ikke noget synligt resultat!
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. marts 2001 - 13:27 #14
nu ved du vel godt at dit gfx kort heller ikke er så vildt godt, så skal ikke stille alt for høje kra til det.