Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 14:47 Der er 23 kommentarer

Fejl i Explorer

Jeg bliver ved med at få diverse fejl bokse i explorer når jeg surfer rundt på nettet. Der står forskellige ting i dem. I en af dem står der f.eks.
"Der opstod en fejl under kørslen. Vil du søge efter fejlen?
Linje: 9
Fejl: 'Parent.MainTop.location' er null eller ikke et objekt."

Sådan bliver den ved med forskellige meddelelser.
Avatar billede milter Ekspert
07. december 2004 - 14:54 #1
Prøv det her : IE > Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > Fjern mærke i "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl > Anvend > OK
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 15:03 #2
Det har jeg prøvet, men den bliver ved med at komme med meddelelserne
Avatar billede milter Ekspert
07. december 2004 - 15:29 #3
Er det sider, du selv har lavet eller andre?

Prøv at lægge et link til en side, hvor du får en fejl og skriv samtidig fejlmeddelelsen
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 15:38 #4
Det er ikke sider jeg selv har lavet. Det er forskellige meddelelser der kommer op. Så det er ligegyldigt hvad linket er da det er en generel fejl
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. december 2004 - 15:50 #5
Tips - Geninstal Explorer:

1: Hent IE 6.0 sp1 først og læg den på skrivebordet. hent den her : http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
2: Klik på Start - Kør, skriv Regedit og klik på OK.
3: find denne sti : HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} Sikre dig at det er præcis disse numre
4: Højre klik på den streng som hedder >>IsInstalled<< og ændre den fra 1 til 0.
5: Luk det hele ned
6: dobbeltklik på IE6.0 sp1, som du har liggende på skrivebordet
Så har du en frisk installation af internet explorer

(Sakset fra andet spm. her på eks.)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. december 2004 - 15:52 #6
Avatar billede milter Ekspert
07. december 2004 - 15:53 #7
Nu kender jeg ikke særligt meget til programmering, men så vidt jeg kan se, kan din fejl kun skyldes en fejlprogrammering af den side, du forsøger at åbne.

Hvis du sendte et link, kunne jeg eller andre se, om vi får den samme fejl.
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 19:49 #8
Det virker heller ikke
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. december 2004 - 20:22 #9
Må vi se hvilke sider (LINK) der typisk viser fejlen hos dig ?
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 20:43 #10
<ole>

Fejlen, der er beskrevet opstår, fordi et script i dokumentet, tror dette ligger i et frameset ved siden af en frame med navnet 'MainTop'. Da det åbenbart ikke er tilfældet, kan scriptet ikke aflæse eller sætte adressen på 'MainTop' - og fejlen udløses ved, at scriptet forsøger dette.

agenten >> Gå til det sted, milter pegede dig hen i sit første indlæg. Fjern så krydset i "Hvis en meddelelse om hver scriptfejl" ... voila  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 20:45 #11
Hehe ... kommateringen i det indlæg burde da vist også udløse en fejl eller tre  :)
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 23:21 #12
Det kryds er fjernet, men den gør det alligevel....
Og til majsmarken, så har den ikke gjort det før jeg formaterede min computer, så det kan ikke være siderne der er fejl på....
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 23:23 #13
Hvorfor kan det ikke være fejl på siderne?
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 23:24 #14
Da den ikke har kommenteret de fejl før...
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 23:28 #15
Der er formodentlig fejl på siderne. Prøv:
  http://www.tjenester.dk/x-codes.dk/eksperten/explorer/
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 23:29 #16
Jo, det er sandt, men har bare ikke fået de meddelser før og den bliver ved med det selvom jeg fjerne fluebenene
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 23:35 #17
... hvis du også har prøvet at reinstallere IE, er det eneste positive ved den sag vist din PC's HIV-test. Hvad giver man manden, der har alt?  ;o)
Jeg er bange for at en reformat, er løsningen  :o|
Avatar billede agenten Nybegynder
07. december 2004 - 23:37 #18
Af hele installationen?
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2004 - 00:37 #19
Tja ... eller gennem checke maskinen for vira ... det lyder, somom den er blevet slemt 'forknønet'  :)
Avatar billede agenten Nybegynder
17. december 2004 - 13:38 #20
Nu har jeg prøvet alt på nær at et reformat af maskinen, men det har jeg lige gjort og det var efter der den begyndte på fejlen. Der er ingen vira eller noget. Bliver jo helt sindssyg
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 15:19 #21
Måske netop derfor er der rigtig god grund til at reformatere og -installere Windows. Meget tyder på, der er noget, der er gået galt under seneste installation  :)
Avatar billede agenten Nybegynder
17. december 2004 - 15:28 #22
Nu har jeg gået løst problemet ved at geninstallere min google toolbar
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 15:31 #23
Arrgh ... husk altid at nævne den slags tredieparts software. Med den slags kan man aldrig være helt sikker på, hvad der sker med ens bruser  ;o)