Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:18 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Slet XP og geninstaller Win95

Hej

Den er helt gal... Jeg vil gerne afinstallere win XP og geninstallere Win95. Kan ikke format c: efter at have brugt boot startdisk og Fdisk ... og nu vil den heller ikke finde e-drevet med cd-rom ... Hjælp
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:24 #1
Start med at boote på din diskette.
Herefter kører du FDISK, og sletter alle partitioner som er på din disk.
Nå dette er gjort oprette du partitioner igen.

Her er en guide til fdisk: http://www.eksperten.dk/artikler/122

Herefter rebooter du din PC, og formatere dine nye partitioner (format c:)

Nu burde dit drev være klare til at installere Win95
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. december 2004 - 22:27 #2
måske er det ikke så slemt..O). har du formateret efter brug af startdiskette.??http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348
sorry, var meget langsom..O)
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:33 #3
phatlasse - efter oprettelse af partitioner kan jeg ikke format c: - skriver Ugyldig Medietype ved lsæning af drev c:

artfreak - hold da op.. hvor skal jeg starte og hvor skal jeg slutte?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:35 #4
Prøv lige at løbe fdisk guiden igennem som jeg har postet. Det lyder som om du har gjort noget galt.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:36 #5
Prøv evt. inden du formatere at skrive: fdisk /mbr
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:36 #6
skal jeg acceptere understøttelse af store disk (j/N) i starten?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. december 2004 - 22:37 #7
du skal starte med at formatere..O)
ellers er der en go´vejl. her.> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:37 #8
ja, jeg kan godt skrive fdsik /mbr .. der sker ikke noget den ender igen i a:
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:38 #9
jep....
Men husk ikke at lave dine partitioner større end 2 Gb
Drevet skal også formateres som FAT16 - skriv format /? for at se hvilken switch du skal sætte
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:40 #10
ja, jeg kan godt skrive fdsik /mbr .. der sker ikke noget den ender igen i a: >> Det skal den også.... :-)
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:41 #11
formatteres som fat16? den skriver forkert kommando ved format/?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:41 #12
format /? - husk mellemrum
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:46 #13
det giver det samme resultat
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:48 #14
Jamen, så formater den normalt.
Se, om det overhovedet kan lade sig gøre....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. december 2004 - 22:49 #15
hvis a står som 1. boot, så husk at tag disketten ud..O)
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:49 #16
ok .. nu har jeg så lavet en primær partition .. herefter genstartet og skrevet format /? .. så kommer der nu en hel side med at jeg skal formatere en diskette?? What to do?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. december 2004 - 22:50 #17
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:51 #18
artfreak .. uden disketten siger den manglende operativsystem!
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:52 #19
Du skal ikke formatere nogen diskette....
læser du hvad der står ??? - ellers post det herinde...
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:52 #20
Du skal ikke skrive format /? du skal skrive
format c:
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:54 #21
OK.........stoooop !!! :-)

Ta' det nu stille og roligt.
Hvis du har lavet en primær partition, og du har rebootet din PC på din diskette, så er det tid til at formatere.

skriv: format c:

Hvis partitionen kan formateres, så er den klar til at få installeret Win95 (det håber jeg du ved hvordan gøres)
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 22:57 #22
ja installationen kan jeg godt klare .. men den vil stadig ikke format c:

Nu tager jeg den lige helt rolig .... :-)

Skal jeg kun oprette en primær partition eller skal der også være en udvidet og derefter en logisk?

er det først herefter, at jeg kan format c: ??
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 22:59 #23
Hvor læser du ikke de guides der er lagt... ???
Så er jeg sikker på at det vil lykkedes. Jeg er sikker på at du har gjort noget galt i fdisk
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 23:00 #24
jeg prøver igen....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. december 2004 - 23:00 #25
enig.!
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 23:02 #26
"Skal jeg kun oprette en primær partition eller skal der også være en udvidet og derefter en logisk?"

Det er noget du selv bestemmer, du kan starte med at oprette en primær DOS partition på max 2 GB, genstart -> format c: -> genstart -> installer
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 23:19 #27
ok, nu sker der noget ... man skal altså skrive format c: i a: prompten :-) nu sker der vist noget!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 23:51 #28
så lykkedes det ... tak skal I have
Avatar billede thornbech Nybegynder
06. december 2004 - 23:53 #29
Ups jeg har vist gjort det forkerte med tildeling af point .. hvordan klarer jeg så det ;-)
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 06:13 #30
Du opretter et nyt spørgsmål, med det antal point du ønsker at tildele.
I det nye spørgsmål, henviser du til det gamle, og skriver samtidig hvilke brugere der skal ligge et svar. = dem som du vil give point

Men fint du fik det til at virke.... :-)
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 09:50 #31
phatlasse og artfreak her http://www.eksperten.dk/spm/568619