Avatar billede tk2 Nybegynder
06. december 2004 - 15:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Merging af backup med eksisterende mailbox?

Jeg har i maj fået flippet et flueben i 90 dages reglen, hvor den sletter alle uændrede mails før dette. Da jeg efterhånden mangler en del af de gamle mails, som er til stede i en server-backup, vil jeg høre om det er muligt at få genskabt alle de gamle mails og få "smeltet" dem sammen med mine eksisterende uden at noget går tabt.
Hvis det er, vil jeg gerne høre hvordan proceduren er, da jeg skal orientere vores IT-ansvarlige om dette.

Jeg har set at man kan gemme de enkelte biblioteker i hele mailboxen enkeltvis. Er der en metode til at gøre dette samlet, som man blandt andet kan i MS Outlook?
Avatar billede noteshotline Nybegynder
07. december 2004 - 11:29 #1
Du skal have restoret din maildatabase fra backup, men ikke oven i den gamle.
Når du har adgang til begge databaser, kan du vælge dekumenter i viewet All Documents og paste dem over i den database du bruger i dag.

Så har du alle de mails, som du mangler.

Hvis du har dem placeret i foldere, må du vælge én folder ad gangen og så cut an paste til den nye database.

Jeg går ikke ud fra at du mangler kalender registreringer - ellers må du også hente dem.

Når du er færdig slettes den database, som du har fra Backup - og kontroler at du ikke har fået sat fluebenet igen.

Du har også en helt anden mulighed for at hente alle de gamle mails.

Du skal sterte med en restore af den gamle base i et nyt filnavn.

Hvis du i din nuværende database sikrer dig at fluebenet IKKE er sat, så skriver du 0 (nul) dage trykker OK og går ind igen og skriver 90 dage. Denne procedure fjerner alle deletion stubs, så din nuværende database ikke har information om slettede dokumenter. Så skal du bare replikere en lokal kopi af din maildatabase med begge kopier af maildatabaserne på serveren - så vil du automatisk få merget det du ønsker.

PS! hav nu kopi af din nuværende database - just i case...

/Hans Holt
Avatar billede tk2 Nybegynder
03. januar 2005 - 08:53 #2
Så fik vores IT-afdeling og jeg endelig taget os sammen til at få udført det. Det virkede og har taget en del tid, da det var et års mails der lige skulle sorteres igen...

Tusind tak for hjælpen