Avatar billede svaneparken Nybegynder
17. oktober 1999 - 21:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ISDN/DIVA/Fax/modem

Mit gamle faxmodem og DIVA,jeg kan godt for det til at virke sammen,når jeg bruger Port B,COM2,men så forsvinder min LP2,så scanner og printer ikke virker optimalt.Jeg har et MultiTech k56flex faxmodem,DIVA på COM1 på 03f8-03ff IRQ4,LP1på 0378-037f IRQ7,LP2 på 0278-027A.
På SCSI er der HP ERSt Parallel SCSI Adpter og Iomega Parallel port Zip Interface port 0278.
Selvom jeg skifter til fx COM3 el. andre,samt ændre adressen,så sker det samme,LP2 forsvinder og HP'en får gult spr.tegn.Kan nogen hjælpe?
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. oktober 1999 - 18:45 #1
Jeg gætter på, dit problem er opstået, da du enten skiftede noget hardware ud f.eks. en scanner med en anden eller at du har tilføjet hardware f.eks. endnu et modem eller netkort eller hvad det nu måtte være.

Hvis det passer, er dit problem højst sansynligt, at windows ikke har receourser nok mere. Det betyder ikke nødvendigvis, at man ikke kan rette det til - Altså omfordele receourserne, men det bytyder at windows ikke kan.

Det første, du bør gøre, er følgende:
Genstart din PC.
Når den skriver "starter win95" eller ville have skrevet "starter win98" skal du trykke på F8.
Nu har du mulighed for at starte din PC i fejlsikret tilstand. Gør det.
Når PC en er færdig med at boote windows, skal du gå til:
Kontrol panel, system, endhedshåndtering/device maneger.
Nu klikker du alle +erne og fjern alle enheder, som her står "listed", men som IKKE findes i dit system.
Når det er gjort, genstarter du din maskine og prøver at checke igen.

Hvis det ikke hjælper, kan du tage en uges ferie og prøve manuelt at allokere receourser. Det er ikke særlig sjovt og der er ingen garantier.

Et andet forslag: Prøv at geninstallere windows oveni den gamle. Igen ingen garantier.

Eller som det sidste: Formatér og geninstaller med al hardware tilsluttet og tændt. Dette kan selfølgelig kun hjælpe, hvis din PC ikke allerede ved sidste  windows-installation bestod af den samme hardware.

Den mulige løsning i geninstallation ligger altså i at få windows til på een gang og fra start at tilpasse receourserne, så al hardware får, hvad det skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 1999 - 00:53 #2
Smid alle dele af igen og start forfra.
Installer ISDN først, Herefter dit gamle modem. Til sidst følger først printer, og herefter Scanner.
Avatar billede svaneparken Nybegynder
21. oktober 1999 - 22:59 #3

Tak for forslagene,har prøvet alt,men der er ikke noget,der virker,PC'en vil åbenbart ikke bruge COM2,der må være et eller andet program,der går ind,kan ikke finde det og har nærmest opgivet,at bruge DIVA'en sammen med mit faxmodem.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 1999 - 23:59 #4
Eller måske er der fejl på din Com2
Avatar billede fatboy Nybegynder
22. oktober 1999 - 04:26 #5
Du har måske simpelthen opbrugt windows receourser. Hvis det er tilfældet er der ikke andet at gøre end at deaktivere noget af din hardware. Og når du så skal bruge eksempelvis din scanner, så deaktiverer du noget andet.

Det gule tegn, du beskriver i dit spørgsmål, (hvortil windows siger: prøv at opdatere driveren), kommer frem når der ikke er reseourser nok.
Avatar billede svaneparken Nybegynder
23. oktober 1999 - 01:04 #6
Tak til fatboy,for dine forslag,jeg er nu kommet til opstarten slutter med FDC Failure og Press F1 To resume,jeg kan kun bruge Auto,ikke Disabled el. inabled,det giver nemlig gule spr.tegn,ellers  ser det ud til at det virker foreløbig,håber jeg.
Avatar billede fatboy Nybegynder
23. oktober 1999 - 15:43 #7
Auto virker netop ikke, fordi der mangler receourser ELLER fordi mere end en hardware-del vil bruge de samme.
Avatar billede fatboy Nybegynder
23. oktober 1999 - 15:51 #8
.....de samme adresser.

Prøv f.eks. at disable alt muligt undtagen de ALLER-vigtigste ting som graffikkort, hd-controller, fdc-controller og den slags, og derefter lidt efter lidt tilføje (enable) een ting mere af gangen i vigtighedsrækkefølge.
Avatar billede fatboy Nybegynder
23. oktober 1999 - 15:54 #9
ups. alt efter "...de samme adresser" skal I bare ignorere. Svaret hører til i et andet spørgsmål.
Avatar billede svaneparken Nybegynder
04. maj 2002 - 18:38 #10
dette spm. lukkes nu da det er blevet for gammelt