Avatar billede netmus Nybegynder
14. marts 2001 - 21:28 Der er 9 kommentarer

Problemmer med skærmbillede i Redhat 7 KDE

Hej Eksperter...

Jeg er newbie til linux... Jeg har fået fat i RedHat 7 og installeret KDE på den. Men inde i Windows X flimre billedet... Det flimre på den måde at den viser nogle af tingene oven i hinanden og nogle steder på skærmen kan man slet ikke se hvad der står. Og når man vil trykke på en knap skal man flytte musen med vilje et par cm til højre fra knappen for at ramme den.... EKSTREMT irriterene... Og derfor kan jeg ikke sætte det op ordenligt for jeg kan ikke se hvad der foregår på skærmen.

JEg har prøvet at køre setup under root og valgt utallige skærme m.m. men uden held... Jeg har et ATI RAGE PRO LT 8MB kort og en COMPAQ MV920 skærm... Xconfigure finder også min skærm men det virker stadig ikke!!!

PLEASE HELP ME!!!!!!!

Netmus....
Avatar billede handmade Nybegynder
14. marts 2001 - 22:15 #1
Prøv at vælge en skærm med en lavere opdateringsfrekvens, fx en no name skærm med 56 Hz. Linux kan godt samarbejde med dit grafikkort, men grafikkortet vil ikke samarbejde med din skærm. Ved ikke hvorfor, men har prøvet det et par gange. Husk også at starte med en standard VGA opløsning:640x480 og sæt den derefter op uden at regulere på opdateringsfrekvensen..
Avatar billede clan-dcf Nybegynder
14. marts 2001 - 22:21 #2
hmmmm, det funger ellers i windows perfekt.... Prøver lige....
Avatar billede netmus Nybegynder
14. marts 2001 - 23:24 #3
hmmm, virker stadig ikke.... Har lige prøvet at tilslutte en gammel skærm og det blev meget bedre men der er stadig en stribe lodret gennem skærmen der flimrer...!
Avatar billede handmade Nybegynder
14. marts 2001 - 23:37 #4
Så er du på rette spor, tror jeg. Forsøg med nogle andre frekvenser..
Avatar billede parazite Nybegynder
15. marts 2001 - 09:16 #5
http://www.eksperten.dk/spm/56907 : For god ordens skyld, og så vi kan få lidt forklaringer på bordet.
Avatar billede hobbez Nybegynder
15. marts 2001 - 09:25 #6
Har haft samme problem, og har fundet løsningen - men ikke til en snyder, der ikke kan finde ud af om han hedder Netmus eller Clan-dcf.

/Rob
Avatar billede handmade Nybegynder
15. marts 2001 - 09:58 #7
Hmm, havde ikke set det - irriterende :(
Avatar billede hobbez Nybegynder
15. marts 2001 - 10:14 #8
handmade >> No problem. Hvis det er samme problem som det jeg havde, så er løsningen en anden :o)

/Rob
Avatar billede netmus Nybegynder
15. marts 2001 - 12:19 #9
hmmm, jeg er hved at få spat af at eksperten automatisk logger mig ind som clan-dcf... Når men får det andet er jeg kun i clan med Specialty... altså ikke den samme bruger og clan-dcf er en bruger vi deler (hele clanen)... Men jeg er stadig ved at få spat af den stripe!