Avatar billede xcisisten Nybegynder
14. marts 2001 - 20:57 Der er 9 kommentarer

Må man det?

Hejza.
Jeg har et domain hvor min server er på www.freepaq.dk
Jeg ved at man må have bgsound og have alt muligt lyd på sin side men må man oploade en mp3 fil til serveren og bruge den til bgsound???
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2001 - 20:58 #1
ja... hvis du har retighederne til den!
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2001 - 20:59 #2
du skal bare tænke på hvor stor en mp3-fil er - det vil tage lang tid at få ned på modtagerens computer...

men hvis du laver noget musik selv eller har rettighederne til det er der for så vidt ikke noget der forhindre dig i det...
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 21:01 #3
Det kan godt være at freepaq.dk ikke tillader at man har mp3 filer på serveren, selvom du selv har lavet den.
Avatar billede semot Nybegynder
14. marts 2001 - 21:02 #4
Nej det må du ikke med minder du betaler til de musiker som har lavet musiken
du må kun vis de har fri givet ders musik
Avatar billede xcisisten Nybegynder
14. marts 2001 - 21:09 #5
Hvad mener du med fri givet deres musik??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2001 - 21:16 #6
Freepaq blander sig generelt ikke i hvad du har liggende på dit site - vi har for eksempel intet imod at hoste kommercielle sites. Der er dog alligevel visse ting vi ikke tillader :

Vi tillader ikke ulovlige filer såsom piratkopier af programmer, musik eller film.

Så jo, hvis du har rettighederne.
Avatar billede berg Nybegynder
14. marts 2001 - 21:17 #7
fragivet sig alle rettigheder til musikken...
Avatar billede hotpop Novice
15. marts 2001 - 09:49 #8
rettigheder er vel for meget? Hvad med alt det gratis mp3 musik der er på nettet lige til at downloade??? det må man da også bruge, ikk? (Snakker om lovlige mp3-filer!)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. marts 2001 - 13:09 #9
Hotpop - I det tilfælde handler det også om rettigheder.

Læs berg´s indlæg ovenover. Folk har simpelthen fraskrevet sig alle rettigheder og givet lov til at det frit kan kopieres. Den eneste rettighed de som regel ikke fraskriver sig er ophavsrettigheden altså at det er dem der har lavet det. Men de tillader ellers kvit og frit brug.