Avatar billede samba2509 Nybegynder
05. december 2004 - 15:34 Der er 8 kommentarer

Trådløs Netværk og Modem

Hejsa

Jeg skal til at installere Trådløs netværk...men har jeg forstået det sådan at jeg også skal bruge et Modem imellem udtag og router??Det skal dertil sige at der skal 4 computer på netværk men kun en med trådløs.. har 4 Ip-Adresser.
Avatar billede cronck Nybegynder
05. december 2004 - 15:37 #1
Hvis at den computer med trådløst netkort, også har et alm. netkort kan du lave en netværksbro, så at internettet bliver sendt til de andre over den computer.
Avatar billede cronck Nybegynder
05. december 2004 - 15:38 #2
Hvad er det for noget internet? og hvilken udbyder?
Med cybercity adsl sætter du bare routeren til telefon-stikket i væggen, og vupti
Avatar billede samba2509 Nybegynder
05. december 2004 - 15:40 #3
Hejsa.. Det er TDC  og ja den har net-kort men står langt fra de andre derfor skal den være trådløs i ved kabelbøvl!, Men skal der bruges et Modem???
Avatar billede samba2509 Nybegynder
05. december 2004 - 15:41 #4
Netværksbro??
Avatar billede cronck Nybegynder
05. december 2004 - 15:46 #5
Hvis at den ene computer er på nettet via. trådløst netværk, og de andre computere ikke har trådløst netkort, er der kun 2 muligheder for at de kan komme på.

1. Du skal have et netværkskabel fra computeren med trådløst netkort til de andre computere eller en hub/switch

2. Computerne uden trådløst netværk skal sættes til routeren med et kabel.

Ang. om at der skal bruges modem: Hvad har du fået udleveret i den pakke med udstyret? At der følger et modem med, lyder ret usandsynligt. Hvis ikke at der er et modem med, skal du heller ikke bruge et.
Men fulgte der ikke en installitions guide med? ellers tror jeg at du kan finde en inde på tdc's hjemmeside.
Avatar billede tumben Novice
05. december 2004 - 15:47 #6
tdc......modem eder fulgte med....dernæst .....router med indbygget accesspoint til trådløs...fra routeren netkabler til computere med alm netkort.... computeren der skal være trådløs isættes et netkort med antenne.
så skulle det vist køre, du behøver vel kun én fast IPadresse når du har en router
Avatar billede cronck Nybegynder
05. december 2004 - 15:52 #7
Ja, de IP'er som at du nok er vant til at se, er lokale. Du har kun 1 enkelt global IP adresse på internettet, hvis at du kun har 1 internetforbindelse.

Hvis modem'et fulgte med, skal det selvfølgelig bruges.
Avatar billede integrale Nybegynder
05. december 2004 - 18:03 #8
Din router har givetvis mere end en LAN port (bagsiden af routeren); du kan sætte et trådløst access pont til en af LAN portene; alternativt kan du - som "tumben" ikke så tumbet foreslår - skifte routeren ud med en, der har trådløst net indbygget.

Løber du tør for LAN porte kan du bare sætte en switch i en LAN port og få flere fysiske porte.