Avatar billede vagn-hansen Nybegynder
05. december 2004 - 14:38 Der er 8 kommentarer

Finde nye ram

Jeg har 2 maskiner fra 2001 som er født med 64 mb SD-ram. Jeg har forsøgt at forbedre dem med nye 256 mb-ram. Men maskinerne tæller kun op til 127 MB og anvender kun 127 MB.
I Msconfig kan jeg se, at der er har været indsat en begrænsning på 127 MB. Denne begrænsning er ændret til 256 MB, men egenskaber for komputer er fortsat 127 MB.
Jeg skal tilføje, at PCérne er blevet betydeligt bedre end før.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
05. december 2004 - 14:44 #1
Hej
Ikke sådan at dit bundkort kun understøtter 127mbram.Men lyder jo skørt når det kun er 3 år gammel.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
05. december 2004 - 17:05 #2
Sker der mere her?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. december 2004 - 23:51 #3
Jeg tror ikke du når højere med samme type ram - det afhænger lidt om dit bundkort understøtter doublesided/singlesided ram og så størrelsen på chipsné på ram blokkene - du kan altid prøve med to blokke om du kan komme højere end 128 Mb ?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
06. december 2004 - 08:01 #4
Lyder underlige at et 3 år gammel bundkort kun understøtter 127 mbram.
Men det kan jo nemt være noget ældre.
Du skriver at din pcer er blevet hurtiger.Tror bare du skal være tilfreds med det.
Hent denne optimer og du får det sidste ud af dine ram + den giver et sand billed af mængden af dine ram.
http://www.yourwaresolutions.com/
Avatar billede vagn-hansen Nybegynder
07. december 2004 - 23:36 #5
Jeg prøver at checkke med denne optimer

Vagn
Avatar billede mula Nybegynder
15. februar 2005 - 16:39 #6
sd-ram findes i flere typer, det kunne type på at dit mb kun understøtter dobbeltsidet sd-ram hvis dine ram blokke er enkeltsidet ( ramblokkene sidder på samme side fysisk) kan du opleve det som du fortæller har oplevet det tilsvarende problem for nogle år siden.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2005 - 15:07 #7
smider et svar hvis du kunne bruge min hjælp
Avatar billede vagn-hansen Nybegynder
19. februar 2005 - 09:42 #8
????
Hvilket svar