Avatar billede scaffolder Nybegynder
05. december 2004 - 01:06 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

top 3

Kom med et bud på de 3 bedste sange overhovdet! Det skal nok blive intressant:)
Avatar billede levich Nybegynder
05. december 2004 - 01:10 #1
Nå du er også lige kommet hjem fra julefrokost *S*
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:13 #2
Uha - den er svær :-)
Hvis man skal tage efter den mest spillede mélodi i radio i f.eks. sidste århundrede må det jo blive Carl Nielsens Tango Jalousi, men det er nok ikke der, du vil hen :-)
På min top tre ligger Beatles på de tre første pladser, ingen tvivl om det :-) Men jeg hører også til den ældre generation.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:14 #3
Og set er selvom jeg også selv har været til julefrokost *S*
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 01:18 #4
Ja Beatles ligger også øverst for mig :)
Men hvis nu vi siger ud over Beatles. Det er jo lidt fej konkurrence for de dødlige bands ;D

Nej, har ikke være til juhulefrokost. Tænker lige på tre. Men det bliver ikke top 3. Det er jo umuligt. Det bliver bare tre af min absolut ynglings numre.
Avatar billede scaffolder Nybegynder
05. december 2004 - 01:19 #5
Næææææ, det er jeg faktisk ikke, men det kunne sku da være intressant hvad folk vælger som de 3 bedste overhovedet! og hvor langt tilbage i tiden de evt kommer.
Avatar billede scaffolder Nybegynder
05. december 2004 - 01:20 #6
ikke alle forklaringer, bare en top 3 playlist!
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:24 #7
Hvis vi hopper over beatles, vil jeg nok sige One Note Samba, Born to be Wild med Steppenwolf, og Ensom og Forladt med Sanne salomonsen, det er tre vildt stilarter, men man er vel alsidig :-) Og så gammelt pigtrådsmusik :-)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 01:26 #8
1.Beatles - Sgd.Peppers Hartclubband
2.xxxxxxx - Unchangede melody  (kan ikke huske navnet på gruppen)
3.Gasolin - Kvinde min
Avatar billede scaffolder Nybegynder
05. december 2004 - 01:27 #9
Cool nok! Norbert! men hvorfor hoppe over Beatles? hvis det er det du synes er bedst.
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:27 #10
Jeg synes egentlig Revolver var bedre :-) Den var mere ærlig, ikke så meget studiemix :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:28 #11
Det er svært at vælge et beatles nummer, jeg kan lide dem alle :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 01:28 #12
Righteous Brothers lavede Unchanged Melody :)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:29 #13
Jeg er 53 og har lyttet til utroligt meget musik, har været musiker i mange år, næsten siden pigtrådsdagene, så det er sgu svært at vælge præcist. :-)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 01:32 #14
Yes it was: Righteous Brothers lavede Unchanged Melody
Jeg tænker ikke på hele LP`en med Sgd.Peppers Hartclubband - kun selve nummeret, som jo faktisk er 2 ( Sgd.Peppers Hartclubband og little help from my friends)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 01:33 #15
Det samme her - bortset fra jeg kun er 22 :D
Men i kan jo se at dem fra mit band er godt der op af www.doktortoms.dk

Arbejder på min liste, men har netop flyttet alt min musik over i min nye bolig. Så det bliver lidt efter hukommelsen...
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:36 #16
Ja, det er godt nok nogle gamle drenge :-) Forøvrigt er det meget sjovt, at netop gamle dreng finder unge bassister til at piffe deres musik op. Der er noget ved helt unge bassister, som har en helt speciel teknik, der gør, at de gamle spiller meget bedre :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:37 #17
speciel spilleteknik - mener jeg :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 01:41 #18
Ja sandt, jeg kan noder, skrive andenstemmer, tælle takter ;) osv.
Og de gør bare det hele på rygraden :D

http://www.lassefernov.dk/exp/pepper.jpg ahhhhhh gotta love it
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 01:43 #19
Nu er jeg en årgang 1955 og da muíkken fik min interesse, var man jo ligesom delt op, enten var man Elvis eller Cliff fan.
Men Så Kom BEATLES og man var lost
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:46 #20
Yes - og senere, da jeg begyndte at spille var man lost, da Jimi Hendrix daskede alle andre guitarister på porten :-) Selv Slowhand måtte overgive sig, da hendrix spillede Sgt. Pepper LP'en til en koncert, samme dag som LP'en kom på gaden :-) Han havde ikke haft mange timer til at lære den :-) Utroligt talent.
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 01:48 #21
Arj, mand efter i nævnte Jimi har i totalt ødelagt min liste!
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:49 #22
:-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 01:50 #23
Hey scaffolder, skal det være 3 som er bedst personligt for os - eller 3 som er de største og mest elskede nogensinde?
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 01:50 #24
Åhh ja, dem må vi endelig ikke glemme, er dog mest til Clapton af de to. ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 01:55 #25
Den største rockgruppe, der er, er jo nok Rolling Stones, det er den ægte vare, men jeg er stadig mest til Beatles, selv om det var sødsuppe i sammenligning med Stones - dengang. Men ingen tvivl, som guitarist var Hendrix - og sjovt nok også Jørgen Ingmann - mine største inspirationskilder, selv om det er to vidt forskellige guitarister.
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 01:57 #26
Vi skulle vist ikkee have startet på det her - det vælter jo frem med julegodter ;)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 01:58 #27
norbert > så skal du vel til Shadows koncert i april ?
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:00 #28
Nej - hvorhenne og hvornår i april?
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:04 #29
Jeg har billet til Ålbarg Torsdag, 21. april 2005
Viborg d. 24. april.

Ved de skal til Århus, Esbjerg (og mon ikke de også skal på ørene)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:05 #30
OK - det vil jeg da undersøge. Tak for informationen :-)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:05 #31
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:06 #32
Jeg tror det bliver sværere og sværere at vælge tre yndlingsmelodier efter denne gennemgang af 40 års musik :-) Lige pludselig vælter minderne frem :-)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:08 #33
Ja, det var jo også derfor jeg skev:
Vi skulle vist ikkee have startet på det her - det vælter jo frem med julegodter ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 02:08 #34
Narj jeg er ved at være der ;D
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:09 #35
Jeg så lige navnet Pete Townsend på det link du smed. The Who - de var godt nok også gale :-)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:10 #36
Stop Stop, nu går jeg squ i seng og drømmer om gamle dage - godnat
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 02:13 #37
Ja The Who! - tak, manglede lige dem..
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:14 #38
Skal du i Hit House og høre Peter Belli og Les Rivals - altså i drømme? :-) Eller Defenders og Rockin' Ghost? Eller Lions? Og hvad de nu hed alle sammen?
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:16 #39
Der var jo også lige "christian klarvand fra vejle" CCR ;)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. december 2004 - 02:16 #40
Er Beethoven's 9. en "sang" ? (de synger men...)

Bruce Springsteen skal på listen
Et eller andet med Cure ?
Skunk Anansie bør også på listen.
Sort Sol, hvis det skal være dansk.
Jeg har også et blødt punkt for Sinead O'Connor's Nothing Compares 2 u

Beatles og Roling Stones siger mig ikke noget.
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:18 #41
For fanden da, Rocking ghost, Hitmakers, Sir Henry osv
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:19 #42
Så er vi deroppe igen - men det var méget sjovt at gå lidt tilbage i tiden.
Så her stiger jeg også af. Sinead O'Connor er en af dem, du nævner, som jeg husker med stor glæde :-)
Godnat alle sammen
Norbert :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 02:19 #43
De her Cure albums har jeg selv og de skal alle med :D

Three Imaginary Boys
Boys Don't Cry
Seventeen Seconds
Faith
Pornography
Disintegration
Wish
Bloodflowers
The Cure
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:20 #44
Ja- og senere min yndlingsgruppe Young Flowers med min gode - men nu afdøde - Ken Gudman :-)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2004 - 02:21 #45
Godnat alle ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:22 #46
Sjovt nok var Ken Gudman trommeslager - men det var ham, der lærte mig i '65, hvordan jeg skulle stemme min guitar :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
05. december 2004 - 02:22 #47
Ja, nu må det være - også godnat herfra :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 02:42 #48
Nå de gamle sku' vist tidligt i seng ;D heh

Her er lidt forskelligt fra forskellige genrer og tidsperioder.
Efter reglen at ingen kunstner eller band må ha’ mere end én sang med!
Og fra før 1990 - Dem efter må blive en anden nat :P
Og kun et par danske.

Beatles - alle deres sange, måske minus et par stykker.
Miles Davis - So What
Led Zeppelin - Stairway to Heaven (ja! den bliver altid nævnt - men den er genial)
Mussorgsky - Udstillingsbilleder (vælger at se det som én ”sang”)
Stewie Wonder - Lately
Weather Report - Birdland
Dave Brubeck - Take Five
Pink Floyd - Another brick in the wall Part 2
The The - Helpline Operator
INXS - Need you Tonight
David Bowie - Life on Mars
A-ha - Take on Me
Herbie Hancock - Rockit (første nummer nogen sinde med scratch!)
Depeche Mode - Stripped
Jimi Hendrix - Purple Haze
James Brown - Get Up
Tower of Power - Soul Vaccination
Antonio Carlos Jobim - The Girl From Ipanema
Shit og Chanel - Smuk og Dejlig
Kraftwerk - We are the Robots
New Order - Blue Monday
Doors - Break on Through
Carole King - You’ve Got a Friend
The Clash - London Calling
The Cure - 10:15 Saturday Night
Velvet Underground - I’ll be Your Mirror
Lou Reed - Perfect Day
Rolling Stones - Street Fighting Man
Dire Straits - Money for Nothing
The Who - Behind Blue Eyes
Diana Ross - Upside Down
Michael Jackson - Remember The Time (svært at vælge én)
Nancy Sinatra - These Boots Are made for Walking
Buggels - Radio Killed The Videostar
Duran Duran - Girls on Film
Gerry Rafferty - Baker Street
Jeff Buckley - Lover, You Should`ve Come Over
Laid Back - Ride The White Horse
Phil Collins - In The Air Tonight
Prince - Sexy Motherfucker
Peter Gabriel - Sledgehammer
Spandau Ballet - True
Suzanne Vega - Luka
Daft Punk - Around The World
Madonna - Like a Virgin
Deep Purple - Perfect Strangers
Louis Armstrong - What a Wonderfull World
Simon and Garfunkel - The Sound of Silence (så dem i parken :P )
Brand new Heavies - Shelter
Steely Dan - Rikki Don’t Loose That Number
Arlen-Harburg - Over The Rainbow (fra Wizard of Oz)
Dave Matthews Band - Typical Situation
Earth, Wind and Fire - Boogiewonderland
Neil Young - Ciannamon Girl
Kim Larsen, Black Sabbath, Metallica, Talking Heads, Wham, Frank Zappa, Bangles, Marvin Gaye, Don McLean, Bob Marley, Culture Club, Doobie Brothers, Move, Eurytmics……………

Ok, så godnat da.
En anden gang må vi lave top 10 albums. Det vil nok være lettere. Eller top 10 fra  70'erne.
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. december 2004 - 02:44 #49
Ups, der kom lige én med som er efter 1990. Gæt hvilken ;D - Jeg kan hjælpe lidt ved at sige at det ikke er Mussorgsky :P
Avatar billede therevelation Nybegynder
05. december 2004 - 06:14 #50
nu er jeg lidt speciel så her et lille udpluk af nogle af mine favoritter.
here goes ;o)

Kenny Rogers - The Gambler//Lady
John Denver - Country Road (take me home)
Guns n Roses - Knocking on heavens door
Air Supply - All out of love
Bryan Adams - Summer of 69 (enten elsker man den eller også hader man den)
Eagle Eye Cherry - Save tonight
Stevie B - Because I love you
Uncle Kracker - Follow me
Simon and Garfunkel - Call me all//sound of silence//scarborough fair
Mark Knopfler - The long road ( et af de bedste instrumentale numre der er lavet)
Phil Collins - We fly so close
Frank Sinatra(blue eyes *s*) - Blue Moon// something stupid feat. nancy
Nirvana - Come as you are
Bruce Springsteen( the boss :p) - Streets of philadelphia
Dave matthews Band - Jungle Love

og mange mange andre....det var bare lige dem jeg fiskede frem fra min playliste *SS*

mvh michal
Avatar billede therevelation Nybegynder
05. december 2004 - 06:19 #51
de fleste af sangene er nogle år gammel, det hænger nok sammen med at man skal lede længe efter gode sange fra 90'erne og frem. Der er nogle men de er ikke mange *s*
Avatar billede mobius6 Juniormester
05. december 2004 - 18:47 #52
Alan Holdsworth - "Atavarcron"
Alan Holdsworth - "Dodgy boat"
Chick Corea/Stanley Clarke/Al Di Meola - "Romantic warrior"
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. december 2004 - 07:00 #53
stavebøf til mig....jungle love er self. med steve miller band.. :o) klokken var sent *s*
Avatar billede htmlkongen Novice
06. december 2004 - 08:32 #54
Lige PT er min:

NHØP feat. Lisa Nilson - Those Who Were
Sting - Brand New Day - Hounds of Winter etc. etc.
Whitney Houston - I learned From The Best

+ alt Jazz :D
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. december 2004 - 12:52 #55
jazz :o) my kind of music too , glemte jo også 2 store kunstnere mere, næsten en selvfølge *s* elvis og cliff richard...for mange fede sange til at nævne :p
Avatar billede scaffolder Nybegynder
12. december 2004 - 20:16 #56
Smid et svar haverslev, du var den første med en top3
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2004 - 20:51 #57
Ja. det blev jo til en del "snak" også, håber ikke jeg/vi har ødelagt dit oprindelige ønske om top 3. ;)
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2004 - 20:52 #58
;) glemte svar