Avatar billede harnovharno Nybegynder
04. december 2004 - 17:04 Der er 3 kommentarer

1024 mb ram vs sidefil

ja nu har ms sidefil i windows generet mig!

jeg har lige købt 2x ram moduler på 512 pc 3200
og test kørte idag doomsday med highres textures, jeg må sige det køre godt nok som det skal glat uden for meget lag. men problemet er at den stadig bruger plads i en sidefil i windows, min sidefil ligger på 155 mb normalt og hopper så op på 400 mb når jeg køre doomsday.

så ville jeg bare lige høre hvad er meningen fra microsofts side, hvad skal jeg gøre for at få den til at benytte mine nye ram, der er omkring 500 mb ledig når jeg køre doomsday, og det er da lidt meningsløst at den så bruger en sidefil som oven i købet er slået helt fra..

jeg har intet imod at windows bruger lidt af sidefilen, men til spil vil jeg bruge mine ram det er jo det hurtigste.
Avatar billede duckman Nybegynder
04. december 2004 - 17:22 #1
Du bør nok slå sidefilen fra manuelt i windows.

Det kan du gøre i egenskaber for system -> tab'en avanceret -> ydeevne -> tab'en avanceret -> virtuel hukommelse -> skift.
kig dine drev igennem, vælg ingen sidefil for hvert drev, og tryk definer.
Avatar billede harnovharno Nybegynder
04. december 2004 - 17:39 #2
det var der jeg slog den fra, og jeg har lige dummet mig så jeg slår den til igen.
bare på en anden harddisk...
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
06. december 2004 - 17:59 #3
Du skal altid have en sidefil i dit windows..  Du kan ikke ligefrem sætte sidefil op mod fysiske ram..  sidefilen er kun noget Windows bruger til at gemme filerne i (lidt som en ekstra cache).. man siger som en tommelfinder regel, at man skal sætte sin sidefil med minimum på det man har af fysiske ram, og maximum til et højt tal (max 4095)  Og for at få det bedste ud af det, skal den partion som den skal bruge plads fra, IKKE indeholde bootfilen..  (C: som standard)

- SilverSand.dK