Avatar billede googolplex Novice
04. december 2004 - 15:37 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Servere til en rimelig pris

Jeg leder efter en Apache server til en rimelig pris. Den skal enten være dedikeret eller virtuel, og skal stå i Danmark eller Tyskland. Jeg kender selv http://www.jakobjp.com/, jeg vil bare høre hvilke alternativer der findes :)

Er der eventuelt nogen der er interesseret i at gå sammen om en dedikeret server (Apache/PHP 5, MySQL 4.1 mv.) ?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
04. december 2004 - 16:16 #1
http://find-webhotel.dk/cgi-bin/script.cgi?db=server&uid=default&ID=*&view_records3=1&sb=4&so=ascend <-- ved ikke om det er sådan noget, men de har da ihvertfald mange server derinde!!
Avatar billede googolplex Novice
04. december 2004 - 19:48 #2
Desværre nej, selv det billigste eksempel der er dyrere end det jeg selv nævnte.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
04. december 2004 - 20:05 #3
Derfor er det da et alternativ alligevel, det var det du bad om ;)
Men du leder efter noget der er billigere end jakobjp.coms?
Avatar billede googolplex Novice
04. december 2004 - 22:07 #4
Ja helst ;)

Eller noget tilsvarende :)

Men jeg ville egentlig gerne høre fra nogen der har personlige erfaringer med det konkrete tilbud.
Avatar billede freeman Nybegynder
05. december 2004 - 16:04 #5
Jeg har selv overvejeret at købe en virtuel server, men dele en dedikeret server vil heller ikke være dårlig. Har du forstand på at administrere/ opsætte en Linux server?.. mine kompetencer ligger kun indenfor windowsplatformen, men jeg har ofte kunder som ønsker Linux, så det vil være oplagt med sådan en løsning.

Hvad siger du til en løsning med Dedikeret T1 ??
Avatar billede freeman Nybegynder
05. december 2004 - 16:40 #6
Efter at have nærlæst muligheder, specielt med de administrations modul som der stilles til rådigheden, er jeg virkelig blevet klar på en dedikeret løsning. Hvad med evt. en serverløsning med SuSE??
Avatar billede freeman Nybegynder
06. december 2004 - 20:05 #7
googolplex...  interesseret ??
Avatar billede googolplex Novice
06. december 2004 - 21:16 #8
Jo, men jeg så gerne at vi var 3 eller 4, så vi kunne få prisen lidt ned. Det ville jo stadig være en langt bedre løsning end en virtual server. En Dedikeret T1 var også det jeg ville vælge!

Jeg har ikke selv megen forstand på Linux servere, måske der var en der havde tjek på det, som også var interesseret ?

Det haster ikke for mit vedkommende, så jeg venter lige og ser om der er flere der melder tilbage :)

Jeg er mest til Debian, men det er ikke et krav.
Avatar billede googolplex Novice
06. december 2004 - 21:25 #9
Måske jeg skulle lukke spørgsmålet og oprette et nyt 'Deling af dedikeret server - interesseret' spørgsmål ?
Avatar billede freeman Nybegynder
06. december 2004 - 21:31 #10
Ja, det ville være en god idé...  For min skyld kunne vi sagtens vælge Debian, forskellen skulle jo nok være til at få styr på. Jeg vil så sige at få mit vedkommende, ville jeg gerne have det afklaret lidt hurtigt, da jeg nok ellers "kommer til" at leje mig ind på en virtuel server :o)
Avatar billede freeman Nybegynder
06. december 2004 - 21:31 #11
skriv lige hvor du opretter spørgsmål...
Avatar billede googolplex Novice
06. december 2004 - 22:23 #12
Snublede lige over dette...

http://www.strato.de/server/index_c.html

Mon det er det tilbud han formidler ?
Avatar billede googolplex Novice
06. december 2004 - 22:25 #13
Så hedder prisen jo kun 295kr ;)
Avatar billede freeman Nybegynder
07. december 2004 - 14:38 #14
Godt fundet!!, mon ikke at vi har fundet Jacob's leverandør :o)  Og så slipper vi også for et oprettelsesbegyr!..

Til den pris vil jeg fortrække at vi kun er 2, evt. kunne jeg betale 2/3 og så få 2/3 af serveren ??
Avatar billede googolplex Novice
07. december 2004 - 15:18 #15
Ja, faktisk fandt jeg det ved et tilfælde, jeg søgte på 'Visas Pro 2.3' for at læse om kontrolpanelet, det var første hit :P

Har du msn ?
Avatar billede googolplex Novice
07. december 2004 - 16:46 #16
Jeg synes det lyder som en ok ide at dele 1/3-2/3 :)

Jeg har nogle enkelte krav til serverens opsætning, kan du ikke lige tænke over dine krav ?
Avatar billede freeman Nybegynder
07. december 2004 - 19:00 #17
Jeg har nu ikke så mange krav til opsætningen, andet end den naturligvis skal køre php & MySQL som bliver per-installeret. Derudover naturligvis mail.
Jeg har nogle småting i selve php konfigurationen som jeg gerne vil have tilpasset, men det skulle den jo ikke blive dårligere af :)

msn:  mail(a)karstensommer.dk
Avatar billede random69 Nybegynder
21. juni 2006 - 13:55 #18
Jeg mener at Strato kun sælger til tyskere pga. betaling. Det kan være de har ændret det imellem tiden.
Et alternativ er måske en dedikeret server http://www.internet-server.dk  Og ja.. jeg arbejder der :0)
Held og lukke med søgningen.