Avatar billede ubimin Nybegynder
02. december 2004 - 19:55 Der er 17 kommentarer

Prescott 3.4 - hvor varm

Har lige købt en computer, hvor der er en Intel Prescott 3.4 i.
Har læst at de bliver meget varme, men hvor varme må/kan de blive?

Har kørt speedfan og den viser en temperatur på 58 - 65 grader.

Det synes jeg lyder helt vildt.

Nogen der kender andre værktøjer til at aflæse temperaturen med?
Avatar billede jewler Nybegynder
02. december 2004 - 20:43 #1
Har selv den nye Aldimaskine ( går ud fra at det er den du også har!) Har sendt min tilbage til Medion, da den præcis blev lige så varm som din. Deres support sagde at det var for varmt og at det måtte skyldes en fejl. Ring til dem, de sender et fragtbrev til dig - altså fri fragt. Men som svar på dit spørgsmål, så er det for varmt, selv for en Prescott
Avatar billede hrvig Nybegynder
02. december 2004 - 20:58 #2
øhh, jamen AMD kommer da op på det samme og også en del mere?

Det er vel ikke for varmt med den prescott?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2004 - 21:45 #3
AMD64 bliver ikke SÅ varm!
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2004 - 23:03 #4
Min 3,6 kører med 55 grader.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2004 - 23:04 #5
Overclocked til 4,0.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2004 - 23:04 #6
Målt med ASUS Probe.
Avatar billede Six Nybegynder
02. december 2004 - 23:08 #7
Hej jeg har selv prescott. Jeg var selv overrasket over temp. Men så læste jeg dette topic: http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=28&threadid=1431735&enterthread=y

Så det er ikke unormalt at de bliver så varme. :D håber det giver dig ro i sjælen
Avatar billede ubimin Nybegynder
03. december 2004 - 07:55 #8
jewler

Det er det der er så dejligt, ved hotlines. Snakkede med dem i går, og
ham jeg snakkede med, mente absolut ikke det lød unormalt, at den blev så varm.
Avatar billede ubimin Nybegynder
03. december 2004 - 08:13 #9
Fjappe

Det var da godt nok noget af en temp, de små skiderrikker kan holde til.
Nogen der har fundet, en beskrivelse om det fra Intel, er íkke lykkedes mig.
Avatar billede donlon Novice
03. december 2004 - 11:35 #10
Min 3,2 GHz Prescott kører 44 idle og 52-53 grader full load, og bundkortet kommer op på 34 grader.
Jeg bruger Asus probe til måling
Avatar billede ubimin Nybegynder
03. december 2004 - 11:49 #11
Kan ikke bruge Asus Probe, da det ikke er en Asus bundkort kommer den og sige.
Hvordan ser man lige, hvad det er for et bundkort der sidder i?

Kan oplyse, at det er ALDIs nye maskine.
Avatar billede Six Nybegynder
03. december 2004 - 11:58 #12
Ubimin - Jeg kan ikke lige finde den maskine du omtaler, men jeg vil oplyse dig om at min maskine kører med de samme temps som dig. Og den når næsten 70grader under fuld load - F.eks når jeg spiller krævende spil.

Så altså, jeg synes helt klart ikke der er grund til panik. :D
Avatar billede mikef Nybegynder
03. december 2004 - 12:02 #13
Ifølge Intel's designdokument for din processor, ftp://download.intel.com/design/Pentium4/datashts/30235103.pdf, så ligger den maksimale driftstemperatur for din processor mellem 68 og 73 grader.
Ud fra min 15 år gamle viden om hardware-design, så ligger temperaturen (65 grader)på din processor alt for tæt på grænsen til at give en 100% stabil drift, men det afhænger jo desværre af det øvrige hardware i dit system.
Jeg checkede lige min kollega's pc (Prescott, 3.2), og den ligger på 55 grader.
Avatar billede ubimin Nybegynder
03. december 2004 - 12:26 #14
Glem mit spørgsmål om hvad bundkortet hedder. Har fået en PDF fil fra Medion, der beskrive bunderkortet.

Tak for alle de gode svar, jeg har nu mere ro i sjælen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2004 - 16:55 #15
Måske du skulle overveje en bedre køler til CPU'en.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 13:21 #16
Lukketid ? ?
Avatar billede Six Nybegynder
14. november 2005 - 22:29 #17
LUKKETID ?