Avatar billede nadste Nybegynder
02. december 2004 - 10:31 Der er 15 kommentarer

Stofanet netværk

Hej Eksperter jeg ringede til Stofa her idag og de sagde at jeg kunne vælge mellem stofanet familie opkobling, eller jeg kunne købe en router, men så ville jeg ikke få noget tlf support om hvordan jeg opsat det, grunden er at jeg skal tilslutte 3 pc'er til en forbindelse.

Så ville jeg lige hører om der var en der lige kunne skære det ud i pap for mig :D
Avatar billede nadste Nybegynder
02. december 2004 - 10:32 #1
altså hvordan jeg opsat routeren så vi kan være 3 på den
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 10:40 #2
Køb routeren. Der plejer at være en fire ports switch i de almindelige til hjemmebrug.

Forbind dine tre maskiner til routeren som var det en normal switch.
Forbind WAN stikket (et femte netstik, som skiller sig lidt ud fra de andre) til din Stofaboks.

Tænd og vær glad.

De fleste routere vil du umiddelbart kunne bruge med deres standardopsætning.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 10:40 #3
Hvis ud vil have mere detaljeret hjælp må du lige skrive hvilken router har eller har tænkt dig at købe :)
Avatar billede nadste Nybegynder
02. december 2004 - 10:44 #5
hvad er det der WAN stik for noget er det den der forbinder mit modem til pc'eren??
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 10:47 #6
Den har netop en indbygget switch.

Som sagt... Du skal bruge et netkable fra dit kabel modem til WAN stikket på routeren. Og dine 3 maskiner forbinder du bare til et hvilket som helst af de 4 switch-porte,
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 10:48 #7
WAN stikker er det stik hvor der står WAN over (på selve routeren). Så de kabel som går fra dit kabelmodem til din PC nu skal i stedet gå fra kabelmodem til router.
Avatar billede nadste Nybegynder
02. december 2004 - 10:48 #8
ok jeg prøver jeg siger til om det virker ellers må du lige hjælpe mig nu skal jeg nemlig ud og købe routeren
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 10:50 #9
Du skriver bare :)
Avatar billede nadste Nybegynder
02. december 2004 - 16:17 #10
lig svar det var rigtigt :D og tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2004 - 17:05 #11
Du tager aldrig point fra mig (eller nogen anden). Er desuden ikke her for at tjene point (havde det været penge var det en anden sag ;o)).

//Michael

PS

Siden er blevet rigtigt flot.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2004 - 17:07 #12
Ups, Sorry. Forkert tråd.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 17:19 #13
Ét stk svar.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 17:19 #14
Og med det mener jeg: Ét stk SVAR.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. december 2004 - 10:56 #15
Lige en kommentar....

På stofa's hjemmeside skal du ændre din "IDLE Tid" til "0" (der hvor du ændre password)
Ellers skal du logge på stofa hver gang du starter en pc.

Hvis du ændre dette, så holder Routeren live i forbindelsen og så skal du ikke logge på, med mindre forbindelsen har været nede eller strømmen har været taget fra Routeren.

:-)