Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 17:50 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af ny HD

Vi har købt en ekstra HD, der skal bruges til spil, film etc. Disken er monteret internt i ledige kabelforbindelsser(no 2).Jeg tvivler på at den overhovedet er formatteret. Da PCén efter genstart hverken finder den gamle eller nye disk, rækker vores beskedne viden ikke længere.
Hvem kan give en punkt for punkt gennemgang, der får liv i dyret og ender i en fornuftig drevopdeling?
Avatar billede hojben Novice
01. december 2004 - 17:51 #1
findes den i BIOS? prøv med en auto-søg i BIOS efter disken.
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:00 #2
Når begge disks er forbundet er både primary og slave markeret som unknown.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 18:10 #3
Det er fordi begge dine diske er jumpet som Master den nye skal jumpes som Slave
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:12 #4
Det lyder godt. Hvor og hvordan ændres indstillingen?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 18:12 #5
Du kan godt få vejledning punkt for punkt men jeg skal vide hvilken Windows version du kører Win 98 ? Win2k ? Win XP ?
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:20 #6
Win XP Home Edition. SP2 installeret.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 18:26 #7
Du finder anvisningen på hvorledes du skal jumpe din nye harddisk som Slave et eller andet sted på din harddisk.
Jumperne sidder bag på harddisken som regel ved siden af strømstikket
Din nye harddisk skal på det samme fladkabel som den gamle husk den side af fladkabler der har en farvet markering skal vende imod strømstikket
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 18:31 #8
Når du har startet XP op med den nye harddisk skal du oprette partitioner og formatere, du skal afgøre om du vil køre NTFS eller FAT32 hvis du ønsker partitioner over 30 Gb kan du kun køre NTFA
Du opretter partitioner således
Start -> højreklik på "Denne Computer" -> Administrer -> Diskhåndtering, nu kan du se din nye harddisk, højreklik og følg anvisningen
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 18:31 #9
RETTELSE
NTFA = NTFS
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:41 #10
Jumpers er nu anbragt og der er liv, dvs at opstart af pcén er som normalt. Men hvor finder vi den nye disk? Den er jo ikke engang tildelt drevbogstav.
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:42 #11
DER var jeg for tidligt ude. stby
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:48 #12
Den er partitioneret og formatterer i øjeblikket. Burde alt forløbe af sig selv herfra?
Avatar billede hojben Novice
01. december 2004 - 18:49 #13
jeps
Avatar billede mikru Nybegynder
01. december 2004 - 18:51 #14
Tak til jer begge! pts til helgec