Avatar billede craft Nybegynder
30. november 2004 - 18:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lille problem med fjernskrivebord

Jeg har 3 computere på et lokalt netværk. Jeg vil gerne have, at man kan styre dem via. fjernskrivebord. Jeg har sat det op - altså højreklikket på Denne computer > Egenskaber > 'Tillad brugere at oprette en fjernforbindelse til denne computer'. Det virkede fint fra den ene computer til den anden. Jeg åbnede Fjernskrivebord, tastede computernavnet ind, dernæst brugernavn og password. Fint fint. MEN da jeg ville prøve at styre den computer som ikke lige var blevet fjernstyret (altså den, jeg lige fjernstyrede med) fra den computer jeg lige havde fjernstyret, så ville den ikke. Den kunne godt se computeren, men problemet opstår, når den sal have brugernavn og pass. Der ER nemlig ikke noget password. Derfor skrev jeg blot burgernavnet og trykkede OK i håb om, at det virkede. Det gjorde det ikke...
Derfor vil jeg nu gerne vide, hvad jeg skal gøre.
Avatar billede craft Nybegynder
30. november 2004 - 18:39 #1
sal = skal
burgernavnet = brugernavnet

:)
Avatar billede jjn123 Nybegynder
30. november 2004 - 19:16 #2
Så vidt jeg ved så skal du oprette en bruger med administrator rettighedder før det virker og denne bruger skal så være logget på den computer du ønsker forbindelse til.
Avatar billede gratis Nybegynder
30. november 2004 - 19:24 #3
kontoer  der fjernstyres skal ha password, så gi den et og se om det gør det, ellers er der en guide her http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/howto-14.html
Avatar billede craft Nybegynder
30. november 2004 - 19:33 #4
jjn123, dette er overholdt.

Det er da ret irriterende, at man SKAL bruge et password. Er der ingen vej uden om det? Artiklen, gratis henviser løser ikke problemet.
Avatar billede jjn123 Nybegynder
30. november 2004 - 19:47 #5
Jeg kender ikke andre muligheder end at man skal være logget på med administrator rettighedder og som jeg glemte at skrive, at der skal være et password, som gratis siger...
Avatar billede craft Nybegynder
30. november 2004 - 19:51 #6
Jaja da. Smider I nogle svar?
Avatar billede jjn123 Nybegynder
30. november 2004 - 19:54 #7
Ikke mig :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
30. november 2004 - 19:59 #8
jeg samler ikke på point,så dem snupper du bare selv :)
Avatar billede craft Nybegynder
30. november 2004 - 20:01 #9
Takker :)