Avatar billede jdavid Nybegynder
30. november 2004 - 09:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Citrix, dele printer

Hej allesammen.

Er der nogen der ved hvordan man deler en printer så den kan bruges via citrix?

Helt konkret er problemet således: brugerne har printeren i deres egen bygning og logger på en citrix server et andet geografisk sted. Fra denne citrix server skal printeren hos brugerene være tilgængelig.

Spørgsmålet er formentlig ganske trivielt, da det forekommer mig at være en ganske almindelig opsætning af citrix, men mit kendskab til citrix kan stå på bagsiden af et frimærke :o)
Avatar billede leif Seniormester
30. november 2004 - 11:03 #1
Uden jeg kender til Citrix (endnu), har jeg hørt at hvis serveren er sat rigtigt op, så skulle de printere som brugeren har installeret lokalt på maskinen automatisk være tilgængelig !
Avatar billede jdavid Nybegynder
30. november 2004 - 12:56 #2
Ja det er da rigtigt. Jeg mente nok det burde være nemt :o)
Skriv et svar så får du points
Avatar billede leif Seniormester
30. november 2004 - 14:56 #3
*g* Så vidste jeg da lidt om Citrix alligevel ! :)

Men jeg skal ikke have 200 for det svar !
Avatar billede jdavid Nybegynder
30. november 2004 - 15:10 #4
Jo du skal. Jeg er i kanonhumør i dag. Det er for fedt at det kører nu.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 19:26 #5
dette forudsætter man sidder fysisk på netværket .

sidder du hjemme og logger på med en vpn så kan du ikke printe ud på din lokal printer da vpn´n cutter forbindelsen til din lokal printer , dette kan så løses med internet print via port 631 som skal redirectes til en print box der sidder på lokal printeren