Avatar billede a2j Nybegynder
29. november 2004 - 10:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatere Word fra Excel-fil

Hej alle,

Jeg har et Excel 2002 regneark som indeholder vores produkter samt priser!

Da vi har et lignende system i Word2002 (i en tabel) vil jeg derfor gerne vide hvordan jeg skal skrive, i Excel2002, for at opdatere mit Word2002 dokument.

Eksempel:

Ark1:

C-rækken (fra C2-C24): Indeholder engelske priser
D-rækken (fra D2-D24): Indeholder euro priser
E-rækken (fra E2-E24): Indeholder danske priser

E-rækken indeholder ingen formel men det gør C- og D-rækken.

C2: =E2/Konditioner!B$2
D2: =E2/Konditioner!B$3
C24: =E24/Konditioner!B$2
D24: =E24/Konditioner!B$3

Konditionsarket indeholder kun valutakurserne i felt B2 og B3.

På forhånd mange tak!

Venlig hilsen
Daniel
Avatar billede hcma Novice
29. november 2004 - 10:57 #1
er absolut ikke ekspert i excell, men hvis du vil have data fra excell til at blive integreret og opdateret i word, kan du prøve følgende:
Åbn et nyt word dokument -> Indsæt -> Indsæt speciel -> og så vælge det regnark du vil benytte.
Avatar billede japping Nybegynder
29. november 2004 - 12:47 #2
Det kommer lidt an på hvor mange data du skal bruge. En mulighed er brevfletning (Tools - Letters and Mailings - .....). en anden mulighed er at skrive lidt Visual Basic kode der overfører data.
Avatar billede frontter Nybegynder
12. december 2004 - 15:22 #3
Hvis du gerne vil opdatere dit excel regneark i Word er der en funktion der hedder sammenkæde fil.
Marker det du gerne vil have kopieret i Excel, højreklik på det og vælg kopiere, nu skal du så over i word hvor du åbner det dokument du gerne vil have dit Excel ark ind.
Vælg nu rediger - indsæt speciel - der vil nu dukke en boks op, i feltet Som: vælger du den der hedder Microsoft Office Excel-regneark-objekt.
ude i siden er der en lille menu hvor du kan vælge 'Insæt kæde' marker det og tryk ok for at lukke boksen.
Når du ændre i dit excel regneark fremover bliver det også rette i word.

Håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 15:28 #4
a2j >>  er du kommet videre ?
Avatar billede a2j Nybegynder
12. december 2004 - 16:03 #5
Hej catbody...

Jeg har ikke prøvet om den opdaterer det automatisk - for vi er mere eller mindre gået væk fra det ude på min arbejdsplads! Men jeg vil da lige prøve og så give mine point til den der svarer rigtigt!

Undskyld alle fordi jeg ikke har kommenteret jeres svar.

japping >> Jeg har ikke forstand på Visual Basic - kun ASP, men det hjælper jo ikke så meget i den her situation tror jeg ikke.

Venligst,
A2J
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 16:07 #6
svar
Avatar billede a2j Nybegynder
12. december 2004 - 16:18 #7
Tak for jeres hjælp alle sammen.....pointene er givet til frontter som svarede helt rigtigt!

Endnu engang mange tak!
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 16:21 #8
kan ikke rigtig se nogen forskel i frontter's og min løsning
Avatar billede frontter Nybegynder
12. december 2004 - 16:26 #9
Til catbody

Din løsning indeholder ikke noget om sammenkædet fil
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 16:44 #10
man har vel lov til at tænke :o)