Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
28. november 2004 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

administratorrettigheder i xp

Jeg forsøger at opdatere min office 2003, men får en meddelelse på windows update:

"Du har ikke administrative rettigheder til denne computer.
Der er et netværksproblem, og det undersøgelseskatalog, der bruges af webstedet Office Update, kunne ikke hentes. Gå tilbage til hjemmesiden for overførsler, og prøv at køre undersøgelsesprocessen igen.

Windows Installer-rettelsesfiler (.MSP-filer) fra tidligere anvendte Office-opdateringer mangler det skjulte bibliotek \Windows\Installer på din computer. MSP-filer gemmes på din computer efter fuldførelsen af opdateringsinstallationen, fordi de skal bruges til reference ved fremtidige opdateringer. Hvis filerne mangler, kan du ikke anvende Office-opdateringer. Som en følge heraf vil du måske heller ikke kunne afinstallere Office-produkter. Kontakt Microsoft Teknisk support for at få hjælp.

Du har installeret Office-opdateringer tidligere og derefter opgraderet fra Windows Installer version 1.0 til Windows Installer version 1.1. Yderligere oplysninger finder du i KB-artiklen Windows Installer May Prompt for Install Source if Unavailable. "

Jeg tror at det er et problem med at jeg ikke har administrative rettigheder, for jeg kan heller ikke opdatere min norton antivirus med liveupdat af samme grund.
DER ER BARE DET, at jeg ER logget på som administrator, så hvorfor virker det ikke?

Har skrevet til microsoft og fik besked om at en medarbejder ville kontakte mig inden 24 timer hvilket endnu ikke er sket to uger efter..!!!
Avatar billede hcma Novice
28. november 2004 - 16:51 #1
dette er godt nok ment for Windows Updates, men ??? (aner ikke om det vil hjælpe)
Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
28. november 2004 - 17:29 #2
forsøgte begge dele. efter at have skrevet "regsvr32 wintrust dll" kommer der en meddelese om at loadlibrary("dll") mislykkedes. Det angivne modul blev ikke fundet.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:32 #3
Mon ikke
regsvr32 wintrust dll
skal være
regsvr32 wintrust.dll
Avatar billede hcma Novice
28. november 2004 - 17:51 #4
Eller kør det script og prøv så at installere igen:
Correct the Cryptographic Service Error Message
Avatar billede hcma Novice
28. november 2004 - 17:51 #5
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
28. november 2004 - 17:58 #6
har prøvet at gøre det, men det hjælper desværre ikke. vil lige prøve at geninstallere..
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
30. december 2004 - 01:14 #7
lukker spørgsmålet
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
30. december 2004 - 01:18 #8
lukker spørgsmålet
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 06:55 #9
for at lukke spørgsmålet skal du hoppe ned til venstre, markere dit navn og så trykke på accepter
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
30. december 2004 - 16:17 #10
Jeg har set en masse diskussion på eksperten om spørgsmål der ikke bliver lukket. Der burde være en lille anvisning i det blå felt. Det eneste svar jeg fandt i tidligere spørgsmål var at jeg skulle lægge et svar og acceptere det, og det virker ikke. ville ha lukket dette spørgsmål for længst hvis der havde være en lige så klar anvisning som du lige gav. Godt nytår!
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 16:32 #11
da du er forholdsvis ny herinde, bør du læse dette om eksperten:
http://expfaq.1go.dk/