Avatar billede yamaha24 Nybegynder
28. november 2004 - 12:53 Der er 5 kommentarer

Firewall (Norton)

Jeg har  Norton firewall 2002, den har jeg været meget glad for,men har overvejet at ønske mig den nye 2005 pakke fra Norton i julegave,og nu kommer spørsmålet, hvad er forskellen på 2002 og 2005.
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2004 - 13:08 #1
Jeg ved ikke hvad forskellen på 2002 og 2005 er, men...

Så ville jeg hellere investerer i danske bitguard, som du kan læse mere om her: http://www.arlet.dk/firewalls.htm
Avatar billede farouche Nybegynder
28. november 2004 - 13:19 #2
Eller evt. ønske dig en ekstern firewall/router box. Som f.eks. :
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41464

Har kun haft positive oplevelser med den. Er dog lidt noget andet end en software løsning, men det er jo en smagssag.
Avatar billede eurotic Nybegynder
09. december 2004 - 11:20 #3
Jeg kan se der er kommet en masse forslag til hvad du kan gøre. Men for mig lyder det lidt som en lille forkærlighed for norton.
Af de programmer jeg så i det først post, er ikke noget jeg vil benytte. Og en ekstern koster kassen, men kan anbefales, men næppe noget du får i gave :D
Så forskellen på Norten firewall 2002 og 2005 er funktionerne. Der er mange af de samme funtioner, men der er kræset for dem så de er mere tilpasset og mere effektive.
Programmet tager ikke længere særlig mange resourcer fra ram eller CPU kraft. Hvilket er en RIGTIG stort plus. Den beskytter mod flere trusler, huller ovs.. Et klart pletskud. Men så vil jeg faktisk anbefale dig at ønske dig Norton Internet Security pack 2005 i stedet.. Den indeholder ALT for en sikker PC. Kan nævne ting som antivirus, firewall, spamfilter, privacy control hvis du har andre der bruger PC'en, et separat program der udelukkende sniffer for angreb og som blokerer for deres IP i op til 48 timer, så du kan nå at gøre noget ved det.
Avatar billede arlet Juniormester
09. december 2004 - 17:41 #4
eurotic -> Jeg er ikke ekspert indefor firewalls, men har snakket med bufferzone(her fra E) og han mener at bitguard er den bedste software firewall man kan få..
Langt bedre end norton..

Ang norton generelt kan jeg slet ikke anbefale det. Jeg har testet nis 2005 og det er under alt kritisk. Jeg kunne både placer virus, samt en masse spyware på test computeren, som var beskyttet af nis2005.. Det var meget skuffende...
Avatar billede eurotic Nybegynder
09. december 2004 - 21:49 #5
arlet -> Du har ret på flere områder. Men ejg er sikker på, da bitguard stadig er ny, at man kan omgå bitguard lige så simpelt som norton, hvis ikke endnu mere simpelt. Det er et spørgsmål om kunnen. Men generelt, efter som jeg arbejder med it-sikkerhed på internet og netværk til hverdag, kan jeg kun anbefale en hardwarefirewall. Men havde du sat NIS 2005 op så den var optimal for din PC inden du testede det? ;) Det tror jeg ikke du lige tænkte på først.. En ren installation beskytter ikke godt nok, nej. Men en opdateret og optimeret gør. Men hvis man vil være sikker på nettet så skal man bruge en PIX.