Avatar billede fulper Nybegynder
28. november 2004 - 02:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hvordan skjuler jeg min hostmask på irc@quakenet

Hej

Til at starte med er det nok en god idé at sige at jeg kun ved hvad DNS står for fordi det stod i det orange felt da jeg oprettede spørgsmålet.

Og så til selve spørgsmålet: Hvad skal jeg gøre/skrive for at mit subdomæne peger på min ip? læste et andet sted at det var nødvendigt, og mht. min ISP hvad skal jeg få dem til at gøre? har tele2 og mener osse at de skal ændre noget!

Vær venlige at skære det ud i pap- jeg er mr. lost i den her sag :/

På forhånd tak.
Avatar billede wave Nybegynder
28. november 2004 - 02:38 #1
DNS problematikken kan jeg svare på, er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener med at "skjule din hostmaskine på irc@quakenet"

DNS målbo forklaret er fortolkningen af et navn til en ipaddresse.

Når du har en domaine eks. domanin.dk så er det registreret i din ISP navneservere som en A record..  hvis vi putter www på domain.dk er så det bliver til www.domain.dk er det et cname. eller også kaldet et alias til domainet, dette kan pege hvor som helst.. så det du skal have din ISP til er at oprette et cname til dit domain eks. subdomain.ditdomain.dk til at pege på den ipaddresse du har...

håber det var pap nok... ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
28. november 2004 - 03:03 #2
Jeg formoder du vil pege dit subdomæne på din IP, så din rigtige hostmask ikke er synlig på IRC - i så fald kan du bruge nedenstående guide, og så behøver din ISP ikke gøre noget: http://quakenet.org/faq/faq.php?f=188#188
Avatar billede fulper Nybegynder
28. november 2004 - 05:23 #3
jeg vil netop gerne bruge MIT domain som hostmask, men er stadig lidt lost, så hvis jeg skal få mit subdomain til pege på min ip(som det vistnok skal), hvad skal jeg så gøre her(eller et andet sted?) - <url>http://fulper.users.whitehat.dk/dns_stads.JPG</url>

vil gerne bare tage det step-by-step :P

og så er der det med udbyderen, jeg har tele2 og skal efter sigende få dem til at åbne/lukke/vende/skrue et eller andet(reverse dns tror jeg det hed), nogen råd eller ting jeg skal overveje først?
Avatar billede fulper Nybegynder
01. december 2004 - 08:52 #4
*snøft* Sker ikke så meget :|
Avatar billede wave Nybegynder
01. december 2004 - 12:36 #5
har kikket på din dns stads :o)
Den ser jo rigtig fin ud..  sålænge du ikke skal benytte mail til dit subdomain benyttes revervse DNS ikke til noget.

skal du lave et subdomain som hedder "danmark" så indsætter du "danmark" udfra dit billed under LOCALNAME, TYPE sætter du til A som er et alias, MX er en mail record og ns er navneserver records. under MX PRIORITY sætter du et 0 og til sidst i TARGET skriver du hvor pegningen skal hen alså din ip addresse

thats all