Avatar billede elpik Nybegynder
27. november 2004 - 18:49 Der er 2 kommentarer

Min PC kører ustabilt. Kan slet ikke køre spil flydende

Jeg har en store problemer med min PC. Den kører sådanset fint nok, men så snart jeg loader et spil går det slet ikke. Den hakker ved opløsninger over 640x480.
Mange vil nok sige det skyldtes mit grafikkort, men det hele gik fint, indtil jeg formaterede den. Nu går det bare slet ikke. Jeg har læst en del om at mit grafikkort ofte går i stykker. Men da det gik fra godt til skidt efter en formatering, tror jeg det er en software-fejl. Køleren på grafikkortet kører stadig.
Jeg har lige anskaffet mig det nye Half Life 2. Der skal jeg ned under 640x480 (kan ikke huske den præcise opløsning) før det kører flydende. Jeg har opdateret mine grafikdrivere med den nyeste fra Nvidia.com - har hentet de nyeste chipset drivers - har opdateret min bios med asus update - og har slået Vsync fra.
Hvad kan jeg dog gøre, for at få min pc på rette kurs?

Motherboard: Asus p4p800
CPU: P4 - 2400mzh.
Grafik: Plait microsystems ti-4200
Kabinet: Chieftech (med en køler i siden. ved ikke det præcise antal watt)

Håber i kan hjælpe. Bo Andersen
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
27. november 2004 - 18:54 #1
Hej
Har du andre programmer der køre når du spiller?
Hvor mange ram har du inst?
Hvor mange ram på gfkort?
Avatar billede elpik Nybegynder
27. november 2004 - 18:56 #2
Jeg har msn messenger, zonealarm og sådan nogle småting. Men det gik fint inden min formatering.
Har 512DDr ram og der er vist 128mb på mit Geforce 4