Avatar billede splatpack Nybegynder
27. november 2004 - 14:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internetgenveje, og links

Hej experter

Lige et par oplysninger inden mit spørgsmål.Jeg kører Win xp home, og har mozilla Firefox 1.0 UK, som min default browser.

Hvis jeg klikker på en internetgenvej på f.eks mit skrivebord så virker det ikke. Der kommer en box op hvori der står følgende: Denne fil har ikke tilknyttet et program, der kan udføre denne hanling. Opret en tilknytning i mappeindstillinger i krontrolpanel.

jeg går så ind i mappeindstillinger i kontrolpanel, og finder internetgenvej så står der (ingen)internetgenvej.... Hvad gør jeg ?
hvis jeg får et link i f.eks en mail, eller på MSN eller andet så virker de heller ikke.

Splatpack
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. november 2004 - 22:45 #1
Er du sikker på du har sat den defualt browser? Prøv lige for en sikkerheds skyld at gå ind i Options->General og klik på Check Now (under Default Browser)
Avatar billede splatpack Nybegynder
28. november 2004 - 02:51 #2
Ja det har jeg sikret mig, inden jeg stilte spørgsmålet :-)
Avatar billede splatpack Nybegynder
28. november 2004 - 17:35 #3
Opdatering på spørgsmål.

Nu virker mine internetgenveje/links hvis jeg har en browser åben, ellers ikke

Splatpack
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. november 2004 - 23:28 #4
Det er ret mærkeligt - jeg har checket det med internetgenvejene og fundet ud af at det er den med (INGEN) URL:HTTP du skal have fat i. Hvis du trykker på Advanceret og Rediger så skulle der gerne stå under Program, der udfører handling noget i den her stil:
C:\PROGRAMMER\FIREFOX\FIREFOX.EXE -url "%1"
eller hvor du nu har firefox liggende. Hvis DDE er krydset af har jeg følgende indstillinger:
DDE-Meddelse: ingenting
Program: FIREFOX
DDE-program, der ikke kører: ingenting
Emne: System

Ved ikke om det hjælper dig nogle vejne. Måske kan det også hjælpe at først nulstille dine webindstillinger fra IE (under InternetIndstillinger->Programmer tryk på Nulstil Webindstillinger), og derefter gøre firefox til din standard-browser.
Avatar billede splatpack Nybegynder
28. november 2004 - 23:59 #5
Hallo det virkede...

Det sidste du skrev løste problemet

/Ved ikke om det hjælper dig nogle vejne. Måske kan det også hjælpe at først nulstille dine webindstillinger fra IE (under InternetIndstillinger->Programmer tryk på Nulstil Webindstillinger), og derefter gøre firefox til din standard-browser./

Ja der må være sket et eller andet mystisk på min maskine, men takket være dig så virker det igen.

Skriv et svar for points

Hilsen
Splatpack
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. november 2004 - 00:05 #6
det var da dejligt - var ret i tvivl om det ville gøre nogen forskel, men på den måde kan man jo starte helt på en frisk ligesom inden man installerede firefox :-)

Så god fornøjelse med din Firefox fremover :-)
Avatar billede splatpack Nybegynder
29. november 2004 - 17:01 #7
Tak for hjælpen
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. november 2004 - 17:30 #8
og tak for points :-)