Avatar billede BanditMit Praktikant
27. november 2004 - 04:29 Der er 11 kommentarer

Min computer genstarter når jeg starter et spil

Ja som titlen antyder genstarter min comp når jeg starter et spil. Det den gør er at begynde at loade spillet. Når den så skal skifte opløsning og gå ind i spillet, genstarter den.
De spil jeg har prøvet med er Diablo 2, AvP 2, Medal of Honor - Pacific Assault, Need For Speed 1 & 2. MEN den vil gerne køre GTA - Vice City.
Det begyndte efter jeg havde geninstalleret XP. Der gik et par dage og så geninstallerede jeg igen, for det var da for lamt ik at kunne spille, men samme resultat.
Jeg tror ik at det er en grafikkort fejl for jeg har prøvet med mit gamle kort (Riva TNT 2) og den gør det samme.

Min spand er følgende:

MSI 845PE Max2
Intel P4 1,6 GHz
512 MB DDR-RAM
GeForce FX 5200 (med nyeste nVidia driver selvfølgelig)

Er der nogen der har NOGEN som helst idé om hvad fanden der kan være galt? Har tænkt på om det er på tide at få nyt bundkort og CPU...
Avatar billede Karalumpas Praktikant
27. november 2004 - 04:38 #1
Har du meget støv i kabinettet? Bliver den varm? Tjek processor og harddisk(e). Har en ven som havde samme problem og det hjalp med en grundig rensning. Brugte trykluft.
Tjek at samtlige kort sidder ordentligt i bundkortet. Evt tag dem ud og sæt dem i igen. Måske ramfejl?!?
Avatar billede halifax Nybegynder
27. november 2004 - 05:39 #2
Blandt spil nævner du Medal of Honnor. Har du i spillet kørt filen config.exe for at tilpasse det til din spand? Det er jo det, spillet prøver på, men ikke kan og derfor genstarter. Måske gælder det også for andre spil du nævner. Den skulle jo snildt kunne køre dem - uden at skifte bundkort og cpu. Prøv i Medal of Honnor at køre config.exe først. Har du opdateret DirectX.
Avatar billede BanditMit Praktikant
27. november 2004 - 09:37 #3
Jeg er lige blevet færdig med at rengøre spanden TOTALT. Den trænkte til det men det virkede desværre ik.
Ja det er den nyeste DirectX.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. november 2004 - 16:34 #4
Prøv dete:
Højreklik Denne computer -> Egenskaber, vælg faneblad Avanceret, klik på Start og genoprettelse, klik Indstlinger og fjern hak ud for Genstart automatisk.

Gør det nogen forskel? Eller får du nogen fejlmeddelelse på skærm ved genstart? Skriv den herind - kan måske give et fingerpeg om årsagen.
Avatar billede zyklone Nybegynder
29. november 2004 - 15:34 #5
Prøv eventuelt at teste dine RAM. http://www.memtest86.com/
Boot maskinen op på en diskette og lad programmet køre i en halv time.
Viser den ikke fejl inden da, er der sansynligvis ingen fejl.

Jeg fik selv 734000 fejl i løbet af 25 min på en defekt klods. De første 10 inden et minut.
Avatar billede BanditMit Praktikant
02. december 2004 - 20:09 #6
Har lige kørt testen 3 gange og den kom ik med nogen fejl. Kan det være en HD fejl?
Avatar billede BanditMit Praktikant
02. december 2004 - 20:27 #7
Når "blå Skærm" kommer siger den det sædvanlige pis med tryk F8 for at starte i fejlsikret tilstand ogsådan noget.

"Tekniske oplysninger:
*** STOP: (0x0000008E, 0xC00005, 0x00000068, 0xF4A93CC8, 0x00000000)
Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring af fysisk hukomelse fuldført
Kontakt systemadministrator"
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2004 - 00:16 #8
STOP 0x0000008E kan have forskelige årsager. Se en oversigt for (nogle af) dem her -  ca. midt på siden
http://www.kayodeok.btinternet.co.uk/favorites/kbasewinxp.htm#kbstop

Da det synes dine RAM kan udelukkes og da det sker ved spil, kan mistanken falde på grafikkort eller grafikkort driver (Hardware acceleration). Har du nyeste driver  -  eller mulighed for at prøve med et endet grafikkort?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2004 - 00:17 #9
OK, ser nu du har nyeste grafikdriver. En fysisk fejl kan være tilstede.
Avatar billede zyklone Nybegynder
03. december 2004 - 08:44 #10
Som Halifax skriver tror jeg nok at focus ligger omkring driveren.
Da du har prøvet med et Riva TNT 2 kort vil jeg lige spørge om du kan have rester af en gammel detonator driver liggende?
Hvis du mener at det kan være tilfældet så prøv af fjerne det med dette her: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Prøv også at installere forskellige drivere (beta som originale HWQL drivere)

En anden mulighed er også at lave en verifier i Run og genskabe standard XP drivere.
Men husk for Guds skyld at lave et Restore punkt inden........
Avatar billede BanditMit Praktikant
13. december 2004 - 20:52 #11
Nu har jeg fået det til at virke. Geninstallede windows igen, men nu har jeg så fået et andet problem: Fucking Genvejstaster. Hver gang jeg skriver et eller andet åbner den ting, logger af windows eller noget andet. Hvor pokker slår jeg det fra? Uddybelse af problemet: når jeg trykker på E gør den noget, trykker jeg på M logger den af Win, R gør noget hele andet. HJJÆÆLLLLP !!!