Avatar billede mygskys Nybegynder
27. november 2004 - 00:26 Der er 4 kommentarer

Opsigelse fra lejemål

Hejsa

En lejekontrakt er underskrevet, og i kontrakten står der at man ikke må drive erhverv fra adressen. Hvis udlejer har mistanke herom alligevel og opsiger lejer - hvem har så bevisbyrden om at der ikke er drevet erhverv fra adressen?

Og kan der refereres til relevante links på nettet ...

Takker!
Avatar billede krogsager Nybegynder
27. november 2004 - 01:27 #1
Udlejer skal bevise at der er drevet erhverv...
Prøver lige om jeg kan finde et link hvor "det står".
Avatar billede krogsager Nybegynder
27. november 2004 - 01:52 #2
I flg lejeloven: http://home11.inet.tele.dk/llolyng/Love/Lejeloven/lov200101.htm#Kapitel%20XIV%20-%20Udlejerens%20ret%20til%20at%20hæve%20lejeaftalen
skal tvister der ikke kan behandles i huslejenævnet, indbringes for byretten (boligretten) og her er det sagsøger som har bevisbyrden.
Avatar billede mygskys Nybegynder
27. november 2004 - 19:10 #3
Den er fin - smid et svar
Avatar billede krogsager Nybegynder
28. november 2004 - 12:33 #4
OK, så :-)