Avatar billede rotterdam Nybegynder
26. november 2004 - 08:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ingen billed på skærmen

jeg har købt et nyt bundkort, et Soltek SL-75FRN2-L, og jeg kan ikke få skærmen til at vise et billed. mit andet hardware er en ukendt 250 watt stømforsyning, club3D geforce5900XT, 2 harddiske, en brænder, AMD 3200 XP, Apacer 2 *256 MB DDR ram.

da jeg startede PCen uden grafikkort sadge den selvfølgelig et par bib lyde fordi den manglede grafikkortet, men så opdagede jeg at blæseren til strømforsyningen ikke virkede, så jeg var nødt til at skifte til en ukendt 230 watt. Da jeg prøvede igen kom der ikke noget skærmbilled, så jeg prøvede at skifte grafikkort 3 gange, 2 gange i AGP porten og et PCI grafikkort. jeg prøvede også at skifte CPU til en 1800 XP, og ud over det prøvede og forskellige kombinationer af rammenes pladser.

jeg prøvede til sidst at starte uden grafikkort igen, men denne gang kom der ingen lyde fra bundkortet.

mit gæt er at bundkortet ikke for nok strøm, eller også er det defekt, for jeg har opdaget at der er mange ridser i selve køleren til bundkortet.

hvis der er nogen der har andre forslag er det meget velkomne
Avatar billede rotterdam Nybegynder
26. november 2004 - 09:15 #1
Arh... vi er vist forresten blevet enige om at det er det der lille 4pins stik som ikke er blevet sat i bundkortet... nu må vi se efter skole:)
Avatar billede rotterdam Nybegynder
19. juli 2005 - 13:52 #2
Lægger lige et svar og får den lukket :o)