Avatar billede rasmusw Nybegynder
26. november 2004 - 07:50 Der er 2 kommentarer

erstatte PDC med ny maskine

I et domæne med én DC som er eneste server, skal jeg erstatte maskinen med en ny. Den kører også Exchange, WSS og er Enterprise CA, fil og print osv.

Så vidt jeg kan se er fremgangsmåden følgende:
1: Installere den nye server
2: Lave den nye til DC
3: Installere Exchange
4: Joine Exchange sitet og flytte mailboxe, public folders osv.
5: Ændre DNS til at pege MX på den nye
6: køre DCpromo på den gamle server og fjerne dens DC rolle
7: Flytte delte filer osv. og ændre netværksdrev til at pege på den nye
8: Restore WSS backup fra den gamle server på den nye
9: Ændre diverse DNS alias'er til at pege på den nye server
10: (når folk har haft logget på og deres Outlook har fundet ud af at deres mailboxe har skiftet server) Lukke Exchange på den gamle

Mine spørgsmål er:
Er ovenstående fremgangsmåde hensigtsmæssig og fyldestgørende?
Hvordan flytter jeg CA rod-certifikatet, og de certifikater der er udstedt (web server SSL certifikater)?
Avatar billede vistodk Nybegynder
01. februar 2005 - 17:19 #1
vedr ssl:
Du kan tage en Backup af dine certificater, og "importere fra backup" på den nye

jeg ville gøre den en lille smule i en anden rækkefølge - kun lidt
1 - installer ny server
2 - meld den ind i domænet
3 - installer AD
4 - Exporter exchangen til PST med Exmerge
5 - Luk exchangen
6 - installer exchange på ny server
7 - Importer mail til server (brugerne blev oprettet de du installerede AD
8 - kopier filer
9 - luk gammel server
Avatar billede vistodk Nybegynder
01. februar 2005 - 17:20 #2
når du kopiere filer, så brug robocopy.exe - og vær sikker på du får NTFS rettigheds syntasen med