Avatar billede kksr-csr Nybegynder
25. november 2004 - 23:46 Der er 28 kommentarer

Kan ikke få Lan frem på laptop?

Hej, sidder og forsøger at sætte pc op til internettet, men kan ikke finde lanforbindelsen. Synes jeg har forsøgt alt?  Nogle bud? Derud over er jeg begyndt at undre mig om hvorvidt man kan have et netværksstik uden et netværkskort på en laptop?

HJÆLP
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. november 2004 - 23:49 #1
Fremgår der noget netkort i enhedshåndtering ?

win+pause -- > hardware --> enhedshåndtering
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 08:25 #2
hej hmortensen,
Det gjorde der ikke men efter jeg har bedt den om at vise skjulte elementer så er der kommet et netværkskort på, i den "mappe" er der en del WAN-miniport, og en enkelt direkte parallel. Har det noget at sige?
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 08:29 #3
Når jeg laver en netværksdiagnosticering, viser den kun et kun + i modem, ikke i netværkskort, jeg kører i øvrigt XP PRo hvis det har noget at sige..
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 08:57 #4
Er du sikker på at det er et netværksstik der sider i din PC.
Det kunne sagtens være stikket til det interne modem, da det ligner det meget (er lidt mindre)

Får ser du intet netkort, og ingen gule udråbstegn i enhedshåndteringen, så har du intet netkort i din PC
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 19:13 #5
Det lyder måske som om der ikke er netkort i, der er et spørgsmålstegn i enhedshåndtering ud for en ukendt enhed. Stikket er til netværk, da jeg har prøvet at komme stikket fra min adsl forbindelse på min stationære i. Der er begge stik i, både et til modem og et til netværk.
Er der nogle bud på noget andet jeg kan forsøge. Er det svært at sætte et netværkskort i hvis jeg ikke har et og køber et selv.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 19:19 #6
Hvis der er et gult spørgsmålstegn i enhedshåndtering, og du siger du har et stik, hvor kablet passer i, så har du jo netværkskort i din PC.
Du mangler bare en driver, og så vil det kører....

Hvad er det for en labtop du har ? (mærke/model)
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 19:23 #7
IBM.. hmm hvor ser jeg modellen?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 19:28 #8
aner det ikke....
Prøv at vende den på hovedet :-)

Ellers kan du hente det her program: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Det kan fortælle hvilket netkort du har
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 19:32 #9
Der står IBM type 2655 41g.. Gir det mening. Se lige på det link
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 19:35 #10
Linket siger at aida32 no lognger is avaible..
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 19:37 #11
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 19:39 #12
Har du WinXP ??
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 19:46 #13
Du kan finde din netværksdriver her: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true

Kig under Networking. Du kan vælge mellem et Intel eller et 3COM, men jeg er sikker på at AIDA32 kan fortælle hvilken en du skal bruge
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 19:48 #14
Sorry - dårligt link.

Indtast flg.

Brand: ThinkPad and WorkPad
Family: A21e
Type: 2655
model: 41g
Og så til sidst dit styresystem
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 20:31 #15
Måske er det et dumt spørgsmål. Men nu har jeg gjort
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true indsat
Brand: ThinkPad and WorkPad
Family: A21e
Type: 2655
model: 41g
XP i styresystem.
Så skal jeg vælge en driver.. Er ikke helt klar over hvilken, men tænker denne lyder rigtig
"3Com Managed Boot Agent ROM Image - ThinkPad A20, A21, T20, X20, X21, TransNote"  men hvis jeg klikker kør software, kommer det så ikke ind på min stationære som jeg skriver fra når jeg er online, og ikke min laptop. Hvordan`?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 20:37 #16
Du skal først finde ud af om det er 3COM eller Intel.
Når du har gjort det, så skal jeg sørge for at du får den rigtige.

Nå den så er downloadet, så smider du f.eks. driveren ned på en diskette/CD, og smider den over i din laptop.
Nå du kommer så langt, så sig til :-)
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 20:58 #17
ok, hæng på
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 21:20 #18
Så er det gjort, hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 21:21 #19
Har du hentet den rigtig driver ? - hvilke ?
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 21:27 #20
Jeg gør ud fra det er den rigtige..3Com Managed Boot Agent ROM Image - ThinkPad A20, A21, T20, X20, X21, TransNote".. har den på en cd i laptoppen nu.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 21:32 #21
OK...

Dobbeltklik på enheden med det gule spørgsmålstegn, og vælg fanbladet "Driver"
Tryk på knappen "Update driver"

Tryk Next, og vælg "Install from a list or specific location"
Sørg for at der er hakket af i "Search removable media...", og tryk Next.

Inden ret længe skulle den gerne finde en driver, og dit netkort vil virke,
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 21:40 #22
Det virker ikke, det må være en forkert driver, ellers ved jeg ikke. Hvordan kan jeg finde ud af hvilken driver det er jeg skal bruge?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 21:42 #23
Ved at bruge AIDA32, som jeg skrev tidligere.
Find ud af hvad dit netkort hedder, og jeg skal finde den rigtige driver til dig
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
26. november 2004 - 21:51 #24
Jeg forsøger at finde ud af det, jeg kommer tilbage senere. Tak for din hjælp ind til videre.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 21:53 #25
any time... :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 22:06 #26
OK...
Har gjort det lidt nemmere for dig.
Glem alt om at gå i Enhedshåndtering.

Hvis dit kort er et Intel, så hent denne fil: http://www.digitalempire.dk/eksperten/efntel16.exe

Hvis dit kort er et 3COM, så hent denne fil: http://www.digitalempire.dk/eksperten/eftp3com.exe

Du dobbeltklikker bare på filen, og drivere installere sig selv. Nemmere kan det ikke blive.
Men husk nu at vælge den rigtige..... :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2004 - 09:21 #27
Har du fået det op og kører ??? - for ellers fjerne jeg .exe filerne fra min side igen
Avatar billede kksr-csr Nybegynder
30. november 2004 - 16:36 #28
héj phatlasse,
undskyld du ikke har hørt fra mig, skulle lige igennem lidt sygdom... Jeg har nu lang om længe fået fat på ham den er købt af, og han mener ikke der er et netkort i, han sagde der sagtens kunne være et stik og skjulte netværkskortfiler i enhedshåndteringen alligevel. Jeg har forsøgt at downloade begge af dine links, men det virkede heller ikke. Jeg vil tage ned og købe et netkort og skulle der stadig være problemer vender jeg måske tilbage. Kan jeg ikke få lov til at slutte denne sag og give dig point'ene..? Jeg ved bare ikke hvordan man giver dem, gider du lige skrive det.. Tak for hjælpen