Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 21:39 Der er 5 kommentarer

Keyboard og musik

Hej
Jeg har gået til klaver en del år, men vil gerne købt mig et keyboard og lave min egen musik(ikke noget med at synge!) noget ligende "A Voyage to" cdérne eller no stress den changre..men mit spørgsmål er hvor finder jeg et billigt keyboard, og hvad koster det med usb stik og uden ?

Jeg er også meget glad for computere, og ved der findes Tons vis af musikprogrammer til at redigere ens musik, og/eller skabe nyt. F.eks. E-jay men jeg synes at E-jay programmerne mangler noget!!

Jeg skal bruge et eller flere programmer
de skal kunne:

Redigere min lyd fra keyboarded, og selvfølgelig vise de noder jeg har spillet. og så skal programmet også kunne lave nyt musik. F.eks. ved at man vælger en node og nogle musikinstrumenter.
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
25. november 2004 - 22:04 #1
Jeg tror ikke du kan forbinde et keyboard til din PC med et USB-stik, der skal MIDI til.

Nærmest alle keyboards du kan købe i en ordentlig musikforretning har en MIDI-port. Prisen kan svinge fra omkring 3.000 til 20.000 afhængigt af hvor "stort" et keyboard du ønsker. Udover keyboardet skal du så købe et MIDI-stik, som ikke koster alverden - og så skal du selvfølgelig have et lydkort med MIDI-port. Er det en bærbar computer du har vil du så nok skulle købe et eksternt lydkort i en musikforretning.

Af software har jeg selv prøvet Musicator, som er et glimrende program uden for mange avancerede funktioner. Noder kan indtastes både med keyboard og med mus.
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
25. november 2004 - 22:21 #2
http://www.eskildsen.dk/ProductImages/Pic/211002485-front.jpg  det her er måske en mulighed, og det er billigere end jeg troede.... :)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 09:37 #3
Tak.
mit lydkort har MIDI stik/udgang så jeg vil prøve en musikforretning, og se omjeg kan finde et som ik koster alverden 3000kr. lyder som en rimelig pris(Ca.)
Avatar billede gyraf Nybegynder
26. november 2004 - 14:33 #4
Miditech MS-2 USB-keyboard, anslagsfølsomme tangenter:

http://www.orkestergraven.dk/viewproduct.php?ProductgroupID=6&ID=490

lige under 1000,-

Jakob E.
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
26. november 2004 - 15:12 #5
Vil lige undskylde for det link jeg gav før - det er jo bare et billede... :) Her er det rigtige: http://www.eskildsen.dk/Upload/HtmlArticles/Article1433/index.htm

Gyrafs link er ekstremt billigt, og der følger endda noget "lite"-software med, så hvis du ikke er sikker på om du vil komme til at bruge keyboardet særlig meget vil jeg klart anbefale dig at købe noget billigt. Hvis du derimod ved at du vil komme til at bruge det meget, vil jeg nok foreslå at købe noget større - noget med mindst 5 oktaver og måske indbyggede lyde og rytmer.

Men som du selv siger: tag ind i en musikforretning og få noget hjælp og se nogle keyboards.