Avatar billede sorteplov Nybegynder
25. november 2004 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

EPS/SWF filer fra Illustrator i Flash

Hej

Har et lille problem der egentlig har irriteret mig længe.

Når man har noget artwork fra Illustrator som man eksporterer som enten .swf eller .eps og importerer det i Flash går det fint nok. Man får et mc eller en graphic man kan bruge. Problemet opstår hvis man vil markere de forskellige elementer i .eps'en eller swf'en eller redigere dem i Flash (fx. for at lave dem om til andre mc'er for at kunne kontrollere dem med actionscript). Markerer man dem får man som regel at vide at det er en "group" men den kan ikke ungroup'es ?
Får man markeret fx. en streg er det ikke visuelt i Flash hvilke streger man har markeret og derfor er det ret besværligt at have med at gøre (=umuligt). Det virker som om Flash ikke helt forstår de importerede filer.

Jeg oplever det både på Mac og PC versionen af Flash MX 2004.

Er der andre der oplever det samme og har nogle tricks ?
Avatar billede docks Nybegynder
25. november 2004 - 13:56 #1
Nope har slet ikke oplevet det problem. Jeg kan dog sige at jeg altid outliner mine strokes inden jeg eksporterer til swf fra Illustrator.
Avatar billede le_bon Nybegynder
25. november 2004 - 13:56 #2
Prøv at importere din *.eps "to stage" i stedet for "to library". - Så kan du ungroup. Meget mystisk hvorfor man ikke kan når man importerer "to library", men det bliver ikke til graphic hvis man importerer "to stage", måske har det noget med det at gøre.

c",)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
25. november 2004 - 14:14 #3
le_bon -> det var simpelthen svaret. Fedt. Det er )(/&)("=#(!`/) irriteret mig længe. Skriv et svar - så er der points.
Avatar billede le_bon Nybegynder
25. november 2004 - 14:31 #4
Grrreat! Godt det virkede!

c",)
Avatar billede arnums Nybegynder
26. november 2004 - 12:48 #5
vildt.... importer aldrig til library