Avatar billede kiwi Nybegynder
25. november 2004 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Browser kan ikke finde siden

Hej eksperter,

Jeg har et problem, som min internetudbyder (telia) mener skyldes en fejl i min browser. Problemet er, at jeg ofte får en fejlmeddelelse om at browseren "ikke kan finde siden" når jeg forsøger at finde helt alm. sider som fx. google, krak eller telia.

Nederst i venstre hjørne står der følgende meddelelse:
http://search.msn.dk/results.asp?cfg=DNSERROR eller noget der ligner.

Hvis jeg trykker "opdater" gentagne gange (6-8 gange), så kan den pågældende side pludselig godt findes alligevel.

Hvad kan problemet være?

Min PC har OS WIN2000 med SP4. Min browser er IE 6. Jeg har installeret Norton Antivirus men ikke en firewall. Jeg kommer på netet med et 56K modem (ja, ja, grin bare!)
Avatar billede nva Praktikant
25. november 2004 - 12:23 #1
Læg en HiJackThis-log herind, så de 'vise mænd' kan se på den. Du finder programmet hos www.spywarefri.dk
Avatar billede kiwi Nybegynder
25. november 2004 - 15:33 #2
Her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 15:22:58, on 25-11-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
C:\Programmer\NASDAK\OmniMouse Driver\2.1\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\My Download Files\Eraser\eraser.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\SpamPal\spampal.exe
C:\Programmer\Netropa\InetKb\Inetkb.exe
C:\Programmer\My Download Files\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName

= Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3}

- C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} -

C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} -

C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6}

- C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [freesurfer] C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility]

C:\WINNT\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\NASDAK\OmniMouse

Driver\2.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD]

C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor]

C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Eraser] C:\Programmer\My Download

Files\Eraser\eraser.exe -hide
O4 - Startup: SpamPal.lnk = C:\Programmer\SpamPal\spampal.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft

Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E}

- C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer -

{AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free

Surfer\FS20.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet

Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) -

https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) -

https://netbank.danskebank.dk/netbank/activex/DanskeSikker.cab
O17 -

HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E345966F-4438-463B-842F-66B6B835C16D

}: NameServer = 10.0.0.1 10.0.0.2
Avatar billede milter Ekspert
25. november 2004 - 21:11 #3
Har du prøvet at gøre Google til din startside:

IE > Funktioner > Internetindstillinger > Startside > Skriv "http://www.google.dk/" (uden anførselstegn)i feltet > OK .

Men det vil nok kun virke, hvis der ikke er andet i vejen.

Under Internetindstillinger, prøv at sætte alt, der har med sikkerhed at gøre, til Standardniveau.  Gør det samme med "Avanceret" og "Beskyttelse af personlige oplysninger2
Avatar billede nva Praktikant
26. november 2004 - 09:56 #4
Nederste linie i din log - kører du i netværk ? Måske ligger fejlen i DNS-serveren der skal oversætte domæne-navnet til ip-adresse.
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 10:00 #5
Google er allerede min startside. Problemet opstår alligevel. Jeg har ikke "pillet" ved internetindstillingerne, så de står vel på samme måde som de hele tiden har gjort. Sikkerhed=Mellem. Beskyttelse af personlige oplysninger= Mellem. Problemet opstår heller ikke hele tiden. Nogle gange (som i dag) er der ingen problemer overhovedet.
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 10:05 #6
nva > nej, jeg kører ikke netværk. Jeg har også haft mistanke til telias DNS-server, men de påstår hårdnakket at de ingen problemer har. De siger, at problemet må være min browser.
Avatar billede nva Praktikant
26. november 2004 - 11:55 #7
Hvis du ikke kører netværk, hvad laver
HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E345966F-4438-463B-842F-66B6B835C16D
}: NameServer = 10.0.0.1 10.0.0.2
så i din log ? Sådan en linie har jeg ihvertfald ikke i min.
Avatar billede nva Praktikant
26. november 2004 - 11:56 #8
Du kan jo prøve at fixe den linie - og så restore den tilbage igen, hvis det går helt galt.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2004 - 12:19 #9
Måske skulle du lukke spørgsmålet her og flytte det til kategorien "Sikkerhed" i stedet for. Men jeg har på fornemmelsen, at du under en rengøring af dit system med noget antispam eller lignende har fået ændret eller fjernet noget i IE.
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 13:57 #10
Hvordan lukker man et spørgsmål og flytter det? Hører det til under sikkerhed? Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad den sidste linie i min log betyder.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2004 - 14:53 #11
Hvis der er skidt på din computer, kan du få hurtigere og bedre hjælp ved at oprette spørgsmålet i kategorien "Sikkerhed". Om ikke andet, så for at udelukke muligheden for virus som årsag til dine problemer.

Du kan lukke spørgsmålet her ved selv at lave et "Svar" (ude til venstre i vinduet her) i stedet for en "Kommentar", og derefter "Send". Derefter klikker du på dit eget navn ude til venstre i svaret, vælger "Accepter", og så er spørgsmålet lukket.

Når du så opretter det nye spørgsmål, lægger du en henvisning til denne tråd, så folk kan se, hvad der er forsøgt indtil nu
Avatar billede kiwi Nybegynder
26. november 2004 - 15:38 #12
svar