Avatar billede veggie Nybegynder
25. november 2004 - 12:06 Der er 7 kommentarer

Connecte til MAC OSX fra Windows XP via Remote Desktop?

Hej er der nogle,der kender noget til, eller har erfaring, med at tilslutte til OSX, via noget remote desktop agtigt, fra Windows XP.

Evt. nogle, der ved om dette overhovedet er muligt?
Tak
Avatar billede koehler Nybegynder
25. november 2004 - 13:09 #1
tror du skal smide dit spm over i en anden kategori ;) Suse linux ekspertener kigger i denne kategori!
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2004 - 01:32 #2
Jeg vet det ikke men jeg ville vel tro at MAC som er bygget over FreeBSD har en ssh server. Hvis så er tilfellet så kan du finne putty som er en ssh windows klient og laste den ned for inst på XP. (Siden spørsmålet ligger i feil kategori så får man svare så godt man kan på basis av Linux erfaring :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2004 - 01:36 #3
Ikke bry deg om alt det andre, ta bare linken som et bevis på at MAC som nesten alle andre Unix har en ssh server som man kan kople opp mot.
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2004 - 01:38 #4
Og her har vi en meget bra ssh windows klient.
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Hvis ssh serveren bare kjører på mac'en så skulle det bare være å lage en remote shell logon likt med Unix/Linux.
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2004 - 01:39 #5
Mitt "bevis" ja, det falt ut, det var denne linken:
http://www.phy.duke.edu/resources/computing/docs/security/mac-ssh-setup.ptml
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2004 - 01:42 #6
Tabbe .. Mit "bevis" var visst bare en ssh klient for Mac. Beklager.

Her beskrives en server for "Panther". Har lite greie på Mac, men håper at det kan stemme.

http://www.cen.uiuc.edu/~commons/sshpanther.html
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2004 - 01:50 #7
Putty eller ssh gir uansett bare et shell. Ved hjelp av VNC server så kan man få en remote desktop fra Mac til en Windows maskin. Ser ut til å finnes som server for Mac.  http://netmath.math.uiuc.edu/vnc/