Avatar billede qbob Nybegynder
25. november 2004 - 08:45 Der er 12 kommentarer

Altænativ til Xcopy

Hey med jer.

Jeg bruger nu pt xcopy til og kopiere en masse data rundt fra pc til pc en gang om dagen .

men findes der ikke et altænativ til xcopy som også kan slette filer når de slettes fra original stedet ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 09:03 #1
Avatar billede qbob Nybegynder
25. november 2004 - 09:09 #2
Nej ikke det.
Jeg vil have 2 mapper på 2 servere der altid er ens.
Der bliver kun rettet på de filer der ligger på srv1 og srv2 er bare backup/opslag
så som det ser ud nu laver jeg en xcopy fra srv1 -> srv2

men når der er nogle filer der bliver slettet på srv1 så ligger de jo stadig på srv2 da xcopy "kun" kan lave en kopi men ikke også slette når en fil ikke findes.

Jeg håber i forstår
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 11:00 #3
En slags løbende spejlning mellem 2 (netværks-)steder ?
Avatar billede janius Nybegynder
25. november 2004 - 11:10 #4
Secure Copy kunne være en mulighed, da den er nem at have med at gøre, kan utrolig meget og også kan scheduleres til at køre når det passer. Men time-to-time mirroring gør den altså ikke.

http://www.scriptlogic.com/eng/products/securecopy/main.asp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 11:19 #5
En 'dum' *.cmd fil:

MOVE /Y [Dest]\Backup [Dest]\Backup_old
XCOPY /Y /V /E [Source] [Dest]\Backup_new
DEL /Y [Dest]\Backup_old\*
MOVE /Y [Dest]\Backup_new [Dest]\Backup

... eller noget i den retning hvis du ka' følge mig...

http://hjem.get2net.dk/3t/3tsite/01_batchscripts/tips/02_batchscripts.html#XCOPY
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 11:21 #6
... den ka' så automatisk startes via [Planlagte Opgaver] på valgfrie tidspunkter på døgnet/ugen ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 11:24 #7
Jeg har noget lignende her:
http://www.eksperten.dk/spm/539535
... bare for inspiration...
Avatar billede qbob Nybegynder
25. november 2004 - 11:34 #8
Secure Copy kænder jeg ikke men jeg er ikke meget for det.
Vi har kørt second copy 2000 men der er så mange filer så den kan ikke håndtere det :-(

bat filen virker desvære ikke til mit behov. da det er ca 30000 filer og 30 gb ud over en 1mbit forbindelse så tager det flere dage og lave en kopi ...
det er kun ænderet filer jeg ville have og slette på [dest] hvad der bliver slettet hos [source]
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. november 2004 - 11:38 #9
OK - det ka' jeg godt se...
Jeg kunne forestille mig at et 'dumt' VBScript àla http://www.eksperten.dk/spm/539535 kunne gøre noget i den retning, men det har jeg ikke kørekort til...

Hmmm... Good Luck...
Avatar billede janius Nybegynder
25. november 2004 - 12:42 #10
flyttede 3 mill. filer her i weekenden med secure copy så mon ikke det skulle dække de flestes behov? Og ikke en eneste skipped eller fejlet :)
Avatar billede qbob Nybegynder
25. november 2004 - 12:47 #11
Jo men har du også prøvet og holde 2x bibloteker ens med det ?
Avatar billede janius Nybegynder
21. januar 2005 - 22:26 #12
lukketid?