Avatar billede dextor Nybegynder
24. november 2004 - 21:14 Der er 11 kommentarer

allofmp3 ulovlig eller ej?

Hej!

Jeg skulle lige til at tilmelde mig sitet www.allofmp3.com da jeg læste noget om at det måske var ulovligt... jeg var pisse træt af det DRM lort der er hos bl.a. Bilka musik, som gør det UMULIGT at få musikken over på min mp3 afspiller/mp3 discman.. Så jeg ville prøve noget andet og hørte som sagt om allofmp3..

Men... jeg har hørt noget om at det er meget billigt på allofmp3, derfor det burde være ulovligt.. Så skal jeg tilmelde mig eller ej, jeg ved godt at jeg alligevel ville vinde hvis APG kom efter mig men okay..det vil jeg nok helst slippe for.... er kun 13 år så det er ikke lige mit højeste ønske.. Men det er ikke så meget det at det er billigt.. mere at jeg slipper for det der DRM pis.. Jeg ville med glæde betale 10 kr pr. nummer så længe jeg kunne lægge det på min mp3 uden de store problemer..!! Findes der andre DRM-frie steder eller skal jeg tage chancen?! jeg vil bare gerne have noget lovligt musik over på min mp3 afspiller :P
Avatar billede anderas Nybegynder
24. november 2004 - 22:01 #1
allofmp3 er så vidt jeg ved ikke lovligt.
Men udover det kommer APG kun efter folk der deler, og hvor de også har digitalt bevis på, at du har delt musikken.
Avatar billede connie Nybegynder
24. november 2004 - 22:10 #2
I et Jubii nyhedsbrev (jubii svar om it 48) http://www.jubii.dk/nyhedsbreve/arkivvis.asp?articleid=169860 har man prøvet allofmp3.com plus diverse andre. Læs dette nyhedsbrev og døm selv.
Avatar billede dextor Nybegynder
25. november 2004 - 16:16 #3
Okay men skal jeg "tage chancen" eller blive ved med at give 10 kroner pr. nummer som jeg udelukkende kan høre på min computer?
Avatar billede dextor Nybegynder
25. november 2004 - 17:10 #4
tager chancen og tilmelder mig nu... Vil bare gerne have noget musik over på min discman som jeg selv kan lytte til.. de kan da kun være glade for at jeg ikke henter det via P2P (bare rolig apg-spioner, det gør jeg ikke) =)
Avatar billede the_email Nybegynder
25. november 2004 - 17:12 #5
Dextor; Det musik du henter fra Bilka osv. kan du brænde på en CD og så rippe det af igen, i mp3.
Og så er det ikke kopibeskyttet mere :-)

/TheEmail
Avatar billede dextor Nybegynder
25. november 2004 - 18:18 #6
the_email >> Ja okay men hvor fedt er det lige at skulle restarte for at komme ind i wind0ze for at brænde et nummer til en CD-RW som jeg så skal bruge 20 minutter på at slette igen. Og det trick med Nero fast burning plug-in virker ikke længere!!
Avatar billede dextor Nybegynder
25. november 2004 - 21:16 #7
OH MY F*****G GOD.... lige før jeg tilmeldte mig læste jeg et interviews og en masse andet som viste at det var lovligt.. Så jeg tilmeldte mig og nåede at hente 2 sange INDEN JEG SÅ PÅ APG'S SITE AT DET VAR ULOVLIGT I DK!!!!!!
Hvad gør jeg!?? Vil de sagsøge mig eller gør de ikke noget ud af 2 sange?!
Avatar billede dextor Nybegynder
25. november 2004 - 21:17 #8
et par interviews*
Avatar billede dmcn Praktikant
25. november 2004 - 21:51 #9
Du kan roligt regne med, at de ikke gør noget ud af to sange.

Mere interessant er det at huske, at APG ikke er en lovgivende eller dømmende faktor i Danmark. Det kan godt være de tolker sitet som værende ulovligt i Danmark, men så længe der ikke er præcedens i lignende sager, har de kun deres tolkning af lovgivningen at gå ud fra.
Dertil skal det nævnes, at de ikke har noget at komme efter, hvis du har været i god tro, da du benyttede sitet. Altså, er du overvejende sikker på, at sitet ikke overtræder dansk lov, så brug det endelig.
Avatar billede dextor Nybegynder
27. november 2004 - 16:37 #10
en eller anden smid lige et svar :P
Avatar billede trp79 Nybegynder
24. november 2005 - 10:34 #11
Prøv engang at kigge her - det er interessant...:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=294&var_recherche=allofmp3